ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت ادامه عضویت ایران در پیمان منع سلاحهای هستهای بیمعنا است و اکنون زمان خروج از این پیمان فرا رسیده است.
پیمان منع گسترش سلاحهای هستهای به نام انپیتی نیز شناخته میشود.
این مقام جمهوری اسلامی روز جمعه هفتم فروردین در صفحه ایکس خود نوشت: «پیمان انپیتی هیچ مزیتی برای ما نداشته است. این پیمان نه تنها کشور ما را از گزند حمله قدرتهای هستهای حفظ نکرده بلکه به تاسیسات هستهای کشورمان مکرراً حمله شده و اساساً اسناد و توافقات بینالمللی به کل نادیده گرفته شده است.»
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی مدت کوتاهی بعد از انتشار گزارشهایی از حملات هوایی اسرائیل به کارخانه تولید کیک زرد اردکان یزد و مجتمع آب سنگین خنداب استان مرکزی در عصر جمعه این سخنان را بیان کرد.
او بار دیگر سخنان مقامات رسمی جمهوری اسلامی درباره عدم تولید بمب هستهای را تکرار کرد و سخنان مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هستهای ایران را «تحریک کننده» و «خطرناک» خواند.
رافائل گروسی اخیرا در مصاحبهای با شبکه سیبیاس گفت: «من میگویم هیچ جنگ متعارفی [نمیتواند] برنامه هستهای ایران را نابود کند، مگر اینکه جنگ هستهای باشد و شما به دنبال نابودی به شکلی غیرقابل تصور بروید، که امیدواریم البته هرگز چنین چیزی رخ ندهد.»
ابراهیم رضایی افزود اکنون وقت خروج ایران از پیمان منع گسترش سلاحهای هستهای فرا رسیده است.
















