Search
Asset 2

استفاده از ریشه شیرین بیان برای هماهنگی و سلامت بدن در چین باستان

iStock_000027920734_Medium-676x450

iStock_000027920734_Medium-676x450

با اینکه همه ما از شیرین بیان شنیده‌‏ایم، اما کابرد آن همچنان به صورت یک راز باقی مانده است. شیرین بیان تقریبا در هر فرمول گیاهی چینی استفاده شده است و در بیش از هزاران فرمول به کار رفته و به عنوان «فرمول هماهنگ کننده» شناخته شده است.

قسمت مورد استفاده شیرین بیان، ساقه‌های زیرزمینی و ریشه‌های گیاه است که دارای ترکیبات مختلفی است.

ریشه شیرین بیان می‌‏تواند باعث تصفیه خون شود. این ماده با ضربه و ایجاد انرژی خون شما را تصفیه می‌‏کند و همچنین باعث تسهیل در فرآیند جذب دستگاه گوارش بدن می‌‏شود. به همین علت در درمان‌‏های دارویی استفاده می‌‏شود. محققان در حال مطالعه این روند هستند، اما هنوز دقیقاً نمی‌‏دانند چگونه شیرین بیان قادر به انجام این کار است.

شیرین بیان
(Antonio Gravante/iStock)

با جوشاندن ریشه گیاه شیرین بیان می‌‏توان عصاره آن را گرفت که ماده‌ای سیاه‌ رنگ مایل به قهوه‌ای رنگ است.

ریشه شیرین بیان یک نوع فرمول گیاهی برای هماهنگ کردن اعضای بدن نیز هست و به دستگاه گوارش بدن کمک می‌‏کند. شیرین بیان برای درمان زخم معده استفاده می‌‏شود و دارای خاصیت آنتی اکسیدان و حاوی اسیدهای آمینه است و ریشه آن حاوی فلاونوئید است. اسیدهای آمینه باعث ساخت سلول‌‏های سالم و عضلات می‌‏شود.

عفونت‌‏های تنفسی، عفونت‌‏های ویروسی و گلودرد از جمله بیماری‌‏هایی است که توسط ریشه شیرین بیان درمان می‌‏شود. شیرین بیان در دسته adaptogens طبقه بندی شده و باعث تعدیل بدن با وجود انواع مختلف استرس است. در سلامتی کبد نیز نقش مهمی دارد و این موضوعی است که چینی­ها از هزاران سال قبل به آن باور داشتند. درواقع شیرین بیان یک گیاه چینی همه کاره است!

برای استفاده از شیرین بیان بهتر است به جای استفاده از نوع شیمیایی آن از نوع کاملا طبیعی و گیاهی به دلیل تاثیر تمام اجزای گیاه استفاده شود تا بدن به هارمونی و هماهنگی دست یابد.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی