Search
Asset 2

اظهار نظر مقامات رسمی درباره سقوط هواپیمای روسیه در مصر: هواپیما در هوا از هم پاشیده شده است

اپک تایمز فارسی

یک مقام حمل و نقل هوایی روسیه روز یکشنبه اعلام کرد، هواپیمای مسافربری روسیه که روز شنبه در صحرای مصر سقوط کرد، «در آسمان در هم شکسته است.»

«ویکتور سوروچنکو»، عضو کمیته بین دولتی حمل و نقل هوایی روسیه، گفت: به نظر می‌‏رسد که ایرباس A321 متعلق به شرکت متروجت قبل از سقوط با ۲۲۴ سرنشین خود، در هوا تکه تکه شده باشد.

به گزارش ان‌‏بی‌‏سی نیوز، سوروچنکو که به همراه یک تیم تحقیقاتی به محل سقوط سفر کرده بود، گفت، هنوز برای گمانه زنی واظهارنظر نهایی خیلی زود است.

«الکساندر نرادکو»، رئیس سازمان حمل و نقل هوایی فدرال روسیه هم در سخنانی مشابه گفت که با توجه به این که قطعات هواپیما در منطقه وسیعی پراکنده شده‌‏اند، عقیده محققان بر این است که هواپیما در ارتفاع بالا از هم پاشیده است. او همچنین تاکید کرد که تحقیقات در مورد علت سقوط همچنان ادامه دارد.

روز شنبه ۹ آبان، یک هواپیمای مسافربری روسیه که از شرم‌‏الشیخ عازم سنت پترزبورگ بود، اندکی پس‌‏از برخاستن، در صحرای سینا سقوط کرد و تمامی ۲۲۴ مسافر و خدمه آن از جمله ۲۵ کودک کشته شدند.

این حادثه بر فراز شبه جزیره جنگ زده سینا، نگرانی‌‏ها را درمورد احتمال وقوع حملات تروریستی نسبت به گردشگران همه جا بی خبر، برانگیخته است.

گروه دولت اسلامی(داعش)، پس‌‏از سقوط هواپیما در بیانیه‌‏ای مسئولیت این رخداد را برعهده گرفت و اعلام کرد که به آنها به تلافی اقدامات نظامی روس‌‏ها در سوریه، هواپیمای مذکور را مورد حمله قرار داده‌‏اند.

اما کرملین بلافاصله پس‌‏از بیانیه داعش آن را «غیر قابل اعتماد» برشمرده و گفت که تیم‌‏های تحقیق در حال بررسی گزارش‌‏های مربوط به احتمال بروز نقص فنی در هواپیما پس‌‏از پرواز هستند.

کارشناسان امنیتی می‌‏گویند این بعید است که داعش موشک‌‏هایی که قادر به هدف قرار دادن هواپیمایی در ارتفاع ۳۰ هزار پایی باشد، در اختیار داشته باشد.

این تراژدی تنها چند هفته پس‌‏از حملات هوایی روسیه در خاک سوریه اتفاق افتاد. حملاتی که طی آن این کشور به قصد سرپا نگه داشتن رژیم بشار اسد مخفی‌‏گاه‌‏های داعش را هدف قرار داد.

اپک‌‌‌‌‌‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌‌‌‌‌‌‏شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی