Search
Asset 2

برجسته‌ترین نمونه‌‌‏‌‌‏ی تاریخی از توانایی فوق طبیعی پرواز انسان

پرواز سنت جوزف کوپرتینو، که از سوی کلیسا مایه‌‌‏ی دردسر تلقی شد، مستند شده است. هیچ دلیلی وجود ندارد گزارش کلیسا جعلی درنظر گرفته شود.
پرواز سنت جوزف کوپرتینو، که از سوی کلیسا مایه‌‌‏ی دردسر تلقی شد، مستند شده است. هیچ دلیلی وجود ندارد گزارش کلیسا جعلی درنظر گرفته شود. (Public Domain/Wikipedia Commons)
پرواز سنت جوزف کوپرتینو، که از سوی کلیسا مایه‌‌‏ی دردسر تلقی شد، مستند شده است. هیچ دلیلی وجود ندارد گزارش کلیسا جعلی درنظر گرفته شود.
پرواز سنت جوزف کوپرتینو، که از سوی کلیسا مایه‌‌‏ی دردسر تلقی شد، مستند شده است. هیچ دلیلی وجود ندارد گزارش کلیسا جعلی درنظر گرفته شود. (Public Domain/Wikipedia Commons)

جهان مملو از اسراری است که دانش کنونی ما را به چالش می‌کشد. اپک تایمز در بخش ماوراء دانش، داستانهایی از پدیده‌های خارق‌العاده را گرد آورده است تا به تصورات ما بال و پر دهد و راه را برای مسائل ممکنی که قبلاً انکار می‌شدند باز کند. آیا آنها واقعی هستند؟ تصمیم با خودتان است.

شارلوتس‌ویل، وا – اکثر محققان درخصوص سوابق تاریخی پرواز انسان و سایر اشکال فراروانی اقدام به کندوکاو نمی‌کنند. اما دکتر مایکل گروسو، به میل خود درگیر تحقیق دراین‌خصوص شده است. او گفت که مفاهیم مربوط به سرشت بشر و انرژی نهفته در آن برای درک حال و آینده ما به‌ اندازه‌‌‏ی هر یک درس‌های تاریخ مهم هستند.

گروسو گفت: «به نظر من اگر … هر یک از داستان‌های مربوط به این شکل از پرواز، واقعی باشند … حداقل به‌خاطر یک دلیل عمده مهم هستند. آنها به شواهدی اضافه می‌شوند که ایده‌‌‏ی کاملاً غیرقابل دفاع ماتریالیسم را رد می‌کنند.»

او گفت که حدود هزار سال است که جامعه بشری دارای «روش‌های گفت‌وگوی مختلفی با الهیات» بود. با‌این‌حال، طی چند صد سال گذشته، بشریت به‌طور فزاینده‌ای به ماتریالیسم مطلق روی آورد و هر چیزی را که در مقیاس فیزیکی نمی‌گنجید انکار کرد. ولی بیشتر این نگاه‌های اجمالی تقریباً خیالی نبوده و مبتنی‌بر تجارب واقعی هستند.

دکتر مایکل گروسو در خانه‌اش در شارلوتس‌ویل، وا، در ۴ فوریه، ۲۰۱۵ (Tara MacIsaac/Epoch Times)
دکتر مایکل گروسو در خانه‌اش در شارلوتس‌ویل، وا، در ۴ فوریه، ۲۰۱۵ (Tara MacIsaac/Epoch Times)

گروسو گفت: «راه‌هایی برای بازگشت به بعد‌های جادویی و ماورایی وجود دارد که بشر تجربه کرده است. وی مدرک دکترای فلسفه خود را از دانشگاه کلمبیا دریافت کرد و به‌طور غیررسمی وابسته به بخش مطالعات ادراکی دانشگاه ویرجینیا بود. او کتابی درباره‌‌‏ی نمونه خاصی از پرواز نوشته است که بنابه گفته‌‌‏ی او، تمامی نشانه‌های حاکی از واقعی بودن را دارا است. برای چاپ کتاب با انتشارات دانشگاه آکسفورد قرارداد منعقد کرد، اما ازآنجاکه حاضر نشد درخصوص پرواز جسم و روح، شدت لحن ادعاهای خود را متعادل یا کم کند، قرارداد منعقد‌شده فسخ شد. اما امسال توسط انتشارات رومن و لیتل‌فیلد تحت عنوان «مردی که قادر به پرواز است: سنت جوزف کوپرتینو و اسرار پرواز» چاپ خواهد شد.

سنت جوزف کوپرتینو (۱۶۶۳- ۱۶۰۳) گاهی اوقات، در مقابل جمعیت زیادی در سراسر ایتالیا چند اینچ بالاتر از سطح زمین شناور می‌شد. گاهی اوقات در سطح بالایی در هوا پرواز می‌کرد. کلیسا در روند تقدیس‌شدن کوپرتینو، درگیر تحقیقات ریشه‌ای و عمیقی می‌شود و در‌نتیجه بسیاری از گزارش‌های مکتوب، ازجمله ۱۵۰ شهادت از شاهدان عینی تهیه می‌شوند که اطلاعات دقیقی درباره‌‌‏ی پرواز‌های کوپرتینو ارائه می‌دهند.

کلیسا در روند تقدیس شدن کوپرتینو، درگیر تحقیقات ریشه‌ای و عمیقی می‌شود و در‌نتیجه بسیاری از گزارش‌های مکتوب، ازجمله ۱۵۰ شهادت از شاهدان عینی تهیه می‌شوند که اطلاعات دقیقی درباره پرواز‌های کوپرتینو ارائه می‌دهند.

برخی از افراد ممکن است امروزه چنین گزارش‌هایی را تحت توهم ناشی از تعصبات مذهبی یا خرافات درنظر بگیرند که از بقایای جامعه‌ای نسبتاً بدوی محسوب می‌شوند. اما، گروسو گفت: «حقیقت، یک هستی جاودانه است.»

او با توجه به اعتراضات احتمالی ازسوی منتقدان گفت: «حقیقت را نمی‌توان به مدت ۳۵ سال انکار کرد و تمام شاهدانی که به این موضوع مربوط می‌شوند … ویژگی شخصیتی این شاهدان در بالاترین مرتبه، یعنی کاردینالها، پاپ و بازرسان تفتیش عقاید بود.»

گروسو گفت که کلیسا در آن زمان این انگیزه را نداشت که به‌طور کاذب از یک اجراگر صحنه‌های اسرارآمیز جانبداری کند. هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کرد گزارش‌های کلیسا برخلاف حقایق باورنکردنی باشند. کوپرتینو بیش از چند دهه به همان اندازه که از سوی کلیسا مورد استقبال فرار گرقت، با بی‌اعتمادی مواجه شد. او از محلی به محل دیگر حرکت می‌کرد و هشدارهای مبهمی علیه پرواز انسان دریافت می‌کرد. احتمالاً به این علت که هر جا که می‌رفت چنان در توانایی خود قوی بود که توجه تعداد کثیری را جلب می‌کرد.

کوپرتینو حتی هم‌زمان با گالیله، البته به دلایل بسیار متفاوت، تحت بازداشت خانگی در رم قرار گرفت. هردو، یکی به‌خاطر معنویت سحرگونه و دیگری به‌خاطر داشتن نیروی محرکه علم نوین با بی‌اعتمادی و عدم باور مواجه شدند.

کلیسا به‌راحتی به‌جای تقدیس کوپرتینو، برچسب مرتد به او زد و پرواز او را به‌عنوان نشانه‌ای از تسخیر توسط شیطان تفسیر کرد. او محاکمه شد. اما گروسو گفت که بازرسان تفتیش عقاید، «شاهد بودند که کوپرتینو دارای هیچ‌گونه انگیزه پنهانی نبوده، رفتاری کاملاً متواضعانه داشته و از داشتن توانایی‌های خود شرمنده بود.»

او به‌طور عمدی در هوا شناور نمی‌شد. در‌حالی‌که به حالت خلسه وارد می‌شد به پرواز درمی‌آمد. کوپرتینو در مراحلی خاص طی مراسم گروهی ظاهراً چنان تحت تأثیر قرار می‌گرفت که ازنظر هوشیاری وارد حالت دیگری می‌شد و شروع به پرواز می‌کرد. در این حالت هرچند باعت به‌هم‌‌ریختگی اوضاع می‌شد، اما نسبت به همه چیز در اطراف بی‌اعتنا بود. زیرا با توانایی‌های او در اجرای مراسم مداخله می‌کرد.

گروسو گفت که یک دلیل وجود دارد که مردم امروز درحالی‌که در صف فروشگاه مواد غذایی هستند، برحسب تصادف در هوا به پرواز درنمی‌آیند. کوپرتینو در شرایط مناسبی بود. او به‌خاطر ایمانش، نه تنها از نظر هوشیاری در حالت متفاوت دیگری بود، همچنین ثمره‌ای از زمان خودش بود.

این‌طور نبود که مردم در آن دوره بیشتر ساده‌لوح بودند یا احتمالاً در برخی از جلسات توهم‌زا شرکت می‌کردند. بلکه اصلاحات کلیسا، فرهنگ و منش باروک، شیوه‌های رایج روزه‌داری و انزواطلبی، همگی یک نوع از محیطی را فراهم کردند که در آن فرد می‌توانست به‌راحتی وارد حالتی متفاوت از هوشیاری یا خلسه شود.

از نظر ذهنی دوره‌‌‏ی نامطلوبی بود. آیا یک رویداد یا تغییر در جامعه‌‌‏ی نوین می‌تواند شرایط مشابهی را ایجاد کند؟

او گفت که لازم است در وجود انسانعادی تغییراتی ایجاد شود تاما را بهسوی وضعیتی مشترک ازآگاهی سوق دهد و توانایی‌هاینهفته‌‌‏یما را بیشتر شکوفا کند. وی امیدوار است که اگر علمباتلاش برایآگاهیبیشترهمراه شود، به‌جای وقوع برخی فاجعه‌هایاحادثه‌های ناگوار، شکوفایی توانایی‌های نهفته‌‌‏ی بشر به دست‌ آید.

کوپرتینو و سایر افراد در طول تاریخ و همچنین در زمان ما، در بسیاری از فرهنگ‌ها، توانایی‌های فوق‌طبیعی مختلفی را به نمایش گذاشته‌اند.همچنین گفته شد که کوپرتینو بیماری‌ها را شفا می‌داد. گروسو گفت که اگر یک نفر بتواند انواع و اقسام توانایی‌های نهفته را رشد دهد، توانایی‌هایی که در گزارش‌ها مستند شدند، «فرد مزبور یک موجود بشری با قدرت فوق‌العاده خواهد بود، مرد یا زنی با قدرت فوق‌طبیعی.»

گروسو گفت که توانایی‌های فوق طبیعی ممکن است همیشه در اجراهای نمایشی، همانند پرواز کوپرتینو، به‌طور چشمگیری بروز نکنند. شاید امروه مردم در سراسر جهان جسم و روح خودشان را به شکل‌های قابل‌کنترل‌تری پرورش می‌دهند و شاید حتی به این توانایی‌ها در خود پی نمی‌برند.

 

اپک تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی