Search
Asset 2

تصاویری از تخریب معبدی در پالمیرا توسط داعش منتشر شد

بقایای پالمیرا
بقایای پالمیرا (JOSEPH EID/AFP/Getty Images)
بقایای پالمیرا
بقایای پالمیرا (JOSEPH EID/AFP/Getty Images)

 

به دنبال انتشار تصاویری از تخریب یکی از قدیمی‌‏ترین بناهای تاریخی شهر پالمیرا در سوریه به دست نیروهای داعش، سازمان فرهنگی سازمان ملل متحد، این اقدام را یک جنایت جنگی نامید.

روز سه‌شنبه،‌‏ حامیان دولت اسلامی عکسی را در اینترنت عکسی را منتشر کردند که نشان می‌دهد، معبد «بعل شمین»، واقع در منطقه‌ی باستانی پالمیرا که قدمتی نزدیک به ۲۰۰۰ سال دارد،‌‏ با مواد منفجره تخریب شده است.

«مامون عبدالکریم»، مدیرکل موزه‌ها و آثار باستانی سوریه گفت که بر اساس اخبار منتشر شده از سوی منابع خبری در پالمیرا، اعضای حکومت اسلامی، این معبد را با استفاده از مقدار زیادی مواد منفجره، تخریب کردند. به گفته‌ی وی عکس‌‏های منتشر شده واقعی هستند.

در این عکس‌ها نشان داده شده که تعدای مرد، بشکه‌های مواد منفجره را به داخل معبد منتقل کرده و آن‌ها را به ستون‌های آنجا بسته‌اند، در ادامه عکسی که ستونی از دود را نشان می‌دهد و تلی از خاک و سنگ در عکس آخر دیده می‌شود.

آن‌طور که تصاویر نشان‌ می‌دهد، نیروهای داعش با استفاده از بمب‌های دست ساز و مواد منفجره،‌‏ ساختمان معبد را که قدمت آن به قرن اول بازمی‌گردد،‌‏به طور کامل منهدم کرده‌اند.

این عکس‌ها در سایتی که این گروه از تبلیغات خود استفاده می‌کند گذاشته شده است.

عبدالکریم همچنین گفت: «آن‌ها یک بنای معماری فوق‌العاده مهم را از بین بردند … این اولین بنایی است که در مجموعه‌ی پالمیرا نابود می‌شود. گرچه اخیراٌ داعش دو زیارت‌گاه اسلامی در همان نزدیکی را تخریب کرده است.»

وی گفت: «آنها ادعا می‌‏کنند که فقط مجسمه‌های داخل مجموعه‌ی پالمیرا را از بین می‌برند ولی دروغ می‌‏گویند.»

«ایرینا بوکووا» مدیر کل یونسکو،‌‏ در بیانیه‌ای با اشاره به تخریب معبد بعل شمین گفت که این عمل یک جنایت جنگی جدید و خسارت عظیم برای مردم سوریه و انسانیت است.

اخبار تخریب معبد، کمتر از یک هفته پس از این بود که شاهدان از سربریدن «خالد اسعد» ۸۲ ساله، مدیر کل سابق آثار باستانی و موزه‌ی پالمیرا خبر داده بودند.

 

اپک‌‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی