Search
Asset 2

پیشنهاد تبادل زندانیان استرالیا به اندونزی، برای جلوگیری از اعدام دو قاچاقچی استرالیایی

اعدام قاچاقچیان استرالیایی توسط اندونزی
مواد مخدر .(Photo by Sean Garnsworthy/Getty Images)
اعدام قاچاقچیان استرالیایی توسط اندونزی
مواد مخدر .(Photo by Sean Garnsworthy/Getty Images)

دولت استرالیا برای نجات دو قاچاقچی مواد مخدر که در اندونزی محکوم به اعدام شده‌اند، به این کشور پیشنهاد مبادله‌ی زندانیان خود را طی چندساعت آینده ارائه داد. این دو زندانی برای اجرای حکمشان به زندانی در یکی از جزایر اندونزی منتقل شده‌اند.

به گزارش اسوشیتد پرس، «جولی بیشاپ»، وزیر خارجه‌ی استرالیا امروز اعلام کرد که این پیشنهاد را به همتای اندونزیایی خود «رنتو مارسودی» ارائه داده است. مارسودی موافقت کرده است که این پیشنهاد ‌را برای رئیس‌جمهور اندونزی « جوکو ویدودو»، ببرد.

روزنامه‌های استرالیا گزارش کردند که بیشاب پیشنهاد بازگرداندن ۳ قاچاقچی مواد مخدر اندونزیایی را در قبال بازپس گیری این دو استرالیایی محکوم به مرگ ارائه داده است.

«اندرو چان» و «میوران سوکوماران» در سال ۲۰۰۵ به همراه هفت نفر دیگر به جرم انتقال هشت کیلوگرم هروئین به اندونزی دستگیر و زندانی شدند.

اندونزی به دلیل قوانین سختگیرانه در خصوص مواد مخدر این افراد را به اعدام محکوم کرد.

«تونی ابوت»، نخست وزیر استرالیا در واکنش به حکم اعدام این افراد گفته‌  بود: «ما هم از قاچاق مواد مخدر تنفر داریم؛ اما نسبت به حکم اعدام نیز متنفریم. ما هم معتقدیم که این دو شهروند استرالیایی باید تنبیه شوند؛ اما نه اعدام. میلیون‌‌‏ها استرالیایی در حال حاضر احساس بدی نسبت به سرنوشت این دو نفر دارند.»

قرار است این دو استرالیایی به همراه هفت نفر دیگر تیرباران شوند، ولی زمان دقیق آن اعلام نشده است.

اپک‌‌‌‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌‌‌‌‏شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی