Search
Asset 2

چین بدترین مکان روی زمین برای کاربران اینترنت

Sinaweibo؛ که به طور گسترده در چین جایگزین توییتر شده است.
چین بدترین مکان روی زمین برای کاربران اینترنت
Sinaweibo؛ که به طور گسترده در چین جایگزین توییتر شده است.
مردی در حال استفاده از لپ تاپ خود، در دفتر Sinaweibo؛ که به طور گسترده در چین جایگزین توییتر شده است. پکن/۲۵ فروردین ۱۳۹۳ (Wang Zhao/AFP/Getty Images)

 

بر اساس آخرین گزارش سالانه‌ی سازمان غیردولتی خانه آزادی، آزادی اینترنت در سراسر جهان باز هم کاهش یافته است؛ اما هیچ کجا بدتر از چین نیست که در در رتبه آخر و در حد از بین رفتن قرار گرفت.

به گفته‌ی این سازمان،‌‌‌‏ سال ۲۰۱۵ پنجمین سالی است که بر اساس مستندات کاهش آزادی اینترنت و سانسور اطلاعاتی در سراسر جهان توسط دولت‌ها صورت گرفته است. به علاوه برنامه‌ها و ابزار نظارت بر حریم خصوصی کاربران در حال توسعه هر چه بیشتر هستند.

 در گزارش سال ۲۰۱۵، چین در پایین‌ترین رده قرار گرفته است. در این لیست از کره شمالی نامی برده نشده، زیرا در این کشور دسترسی به اینترنت به اندازه کافی وجود ندارد.

خانه آزادی در گزارش خود دلایل کاهش آزادی اینترنت را هم ذکر کرده است. در میان ۶۵ کشور مورد بررسی، دولت‌های ۴۲ کشور به شرکت‌های خصوصی اینترنتی دستور حذف مواردی که محتوای مذهبی، سیاسی و اجتماعی دارند را داده‌اند. در سال گذشته ۳۷ کشور شامل این مورد بودند.

رژیم چین برای جلوگیری از ناشناس بودن کاربرانی که در وبلاگ‌ها و یا فروم‌ها فعالیت می‌کنند، اقدام به ثبت نام با نام واقعی کاربران کرده است. همچنین دستگاه سانسور رژیم چین، اقدام به ردیابی سایت‌هایی که ترافیک اینترنت در آنها وجود دارد کرده و با انجام به اصطلاح حملاتی برای هدایت این ترافیک به سمت سایت‌های دیگر اقدام به تخریب این سایت‌ها کرده است.

به گفته‌ی خانه‌ی آزادی، این تلاش‌ها و برخی دیگر در انواع مختلف سانسورهای اینترنتی در چین عادی است، به طوری‌که در اصل هیچ چیز در ارتباط با گوگل از نقشه آن گرفته تا مترجم، هیچکدام کار نمی‌کند.

در این رده بندی کشورهای ایسلند، استونی، کانادا، آلمان و آمریکا به ترتیب در مقام پنج کشور برتر در آزادی اینترنت شناخته شده‌اند. پس از کشور های نام برده، اتیوپی،‌‌‌‏ کوبا، ازبکستان و ویتنام در پایین‌‌‌‏ترین رده قرار دارند.

اپک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏شود.

اخبار مرتبط

1 دیدگاه دربارهٔ «چین بدترین مکان روی زمین برای کاربران اینترنت»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی