Search
Asset 2

کشف عروس دریایی درخشان در عمق ۶۱۰ متری گودال ماریانا (ویدئو)

اوایل هفته گذشته، گونه جدیدی از عروس دریایی، در اعماق آب‌های اقیانوس آرام، در نزدیکی جزایر ماریانا کشف شد.

کشتی کاووشگر اوکئانوس متعلق به اداره ملی اقیانوسی و جوی  (NOAA)، که در حال جستجو در این منطقه بود، این عروس دریایی به نام «انیگما سی‌مونت» را در کوهی زیر آب کشف کرد.

با این کشف و تصاویر ضبط شده توسط دستگاه حمل اپراتورهای از راه دور (ROV)،اطلاعات تازه‌ای در مورد این منطقه به دست آمده است.

دانشمندان معتقدند، این عروس دریایی که «هیدرومدوسا» نامیده شده، از جنس عروس دریایی «کروسوتا» است. در ویدئوی بالا می‌‏بینیم که شاخک‌های بلند عروس دریایی به سمت بیرون باز شده‌‏اند اما بدن اصلی بی حرکت است؛ بدین معنی که عروس دریایی در کمین شکار است. به نظر می‌آید خطوط قرمز و نقاط درخشان زردرنگ اعضای تناسلی این موجود باشد.

جستجو در آب‌های عمیق توسط هیئت اعزامی به ماریانا با هدف «جمع‌آوری اطلاعات پایه مهم از مناطق ناشناخته و کم شناخته شده» در داخل و اطراف گودال ماریانا، عمیق‌ترین قسمت اقیانوس و جزایر شمالی ماریانا بین ۲۰ آوریل تا ۱۰ ژوئیه ۲۰۱۶ (۱ اردیبهشت تا ۲۰ تیر ۱۳۹۵) انجام می‌شود. ROV قادر است در عمیق‌ترین بخش‌های این گودال که بیش از ده هزار متر عمق دارد، تا عمق شش هزار متری برود.

به گفته سایت اینترنتی NOAA، کاووشگر اوکئانوس، تنها کشتی ایالات متحده است که به طور سیستماتیک برای جستجوی اقیانوس به منظور «کشف و پیشرفت دانش» اختصاص یافته است.

از زمان آغاز ماموریت اوکئانوس، این کاوشگر کشف‌های زیادی از جمله، منطقه مثلث مرجانی در اندونزی، پوشش‌های اعماق دریا در گالاپاگوس، بلندی Mid-Cayman در دریای کارائیب و زیستگاه عمق دریا و زندگی دریایی در شمال خلیج مکزیک انجام داده است.

(Screenshot via Youtube)
(Screenshot via Youtube)
اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی