Search
Asset 2

اتومبیل جدید کاملاً الکتریک فوق‌العاده ساخت پورشه

پورشه میشن‌ای
پورشه میشن‌ای (Porsche)
پورشه میشن‌ای
پورشه میشن‌ای (Porsche)

برای چندین دهه پورشه زیباترین خودروهای اسپورت جهان را ساخته و هم‌اکنون هدف خود را متوجه تسلا کرده است.

این شرکت خودروسازی شناخته شده، از مدل «میشن ای جدید» خود پرده‌برداری کرد. این مدل خودروی تمام الکتریک دارای چهاردر و چهار صندلی است، سیستم آن دارای توان ۶۰۰ اسب بخار است، قادر است در عرض ۳.۵ ثانیه از صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد و پس از هر شارژ شدن می‌توان آن را در حدود ۵۰۰ کیلومتر راند.

پورشه می‌گوید که تنها ۱۵ دقیقه طول می‌کشد که شارژ ماشین تا حد ۸۰ درصد برسد؛ در نتیجه در صورتی‌که در حین رانندگی سوخت اتومبیل در حال تمام شدن باشد شارژ کامل و برگرداندن خودرو به جاده، نباید زیاد طول بکشد.

اکنون باید ببینیم که این چطور با آخرین مدل به‌روزرسانی‌شده تسلا که مدل شاخص اس پی۵۸۵دی است مقایسه می‌شود؟ این مدل به‌روزرسانی‌شده که تسلا ماه ژوئن گذشته پرده‌برداری کرد، دارای محدوده ۴۸۲ کیلومتر رانندگی به ازای هر شارژ شدن و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در مدت زمان بسیار کوتاه ۲.۸ ثانیه است. با توجه به این ویژگی‌ها، مشخصات میشن ای بسیار چشمگیر است؛ به‌خصوص با توجه به این‌که این نخستین تلاش پورشه در ساخت خودروی تمام الکتریک است.

به این نکته توجه کنید که هم‌اکنون این اتومبیل تنها یک ایده است و نباید انتظار این را داشته باشیم که آن را به زودی آماده‌ی فروش ببینیم. اکنون تنها کاری که می‌توانیم بکنیم این است که نگاهی سرشار از شگفتی به طراحی پر زرق و برق‌ این خودرو بیندازیم. این نمایی از عقب میشن ای است:

پورشه میشن ای (Porsche)
پورشه میشن ای (Porsche)

و این نمایی از داخل آن است:

پورشه میشن ای (Porsche)
پورشه میشن ای (Porsche)

می‌توانید در رسانه‌های اجتماعی اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات میشن ای از جمله طراحی عجیب دوربین آن که وضعیت روحی خوب راننده را تشخیص می‌دهد و آن را به صورت شکلک نشان می‌دهد، به دست آورید.

اپک تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی