Search
Asset 2

دست کم ۱۹ کشته در سیلاب‌های ویرانگر

(ISNA)
(ISNA)
(ISNA)

سیلاب‌های مهیب و طغیان رودخانه‌ها درست در نخستین روزهای تعطیلات نوروز ده‌ها شهر در سراسر ایران را در برگرفته است. سیلاب در ورودی شهر شیراز دست کم هفده کشته و بیش از هفتاد مصدوم برجای گذاشت و صدها اتومبیل که عمدتاً متعلق به مسافران نوروزی بود، توسط جریان شدید آب در هم پیچیده شد. بارش شدید باران در در مدتی کوتاه باعث سیلاب و آب گرفتگی شدید در بازار وکیل شد.

به گفته رسانه‌های داخل ایران، سیلاب شدید در استان‌ لرستان نیز قربانی داشته است و در استان‌های جنوب غربی نظیر خوزستان، بوشهر و ایلام نیز خسارات زیادی به بار داشته است. به گزارش ایسنا مدیر کل هواشناسی لرستان گفته است که شدت بارش باران در روز سه شنبه افزایش خواهد یافت.

ارتباط ده‌ها روستا در استان‌های غربی نظیر چهارمحال غربی با شهرهای بزرگ در نتیجه شکستن پل‌های ارتباطی و تخریب جاده‌ها با شهرهای بزرگ قطع شده است. مقامات اقدام به گشودن حساب‌شده دریچه سدها جهت جلوگیری از سرریز شدن و یا شکستن سدهایی نظیر سد دز کرده‌اند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور تاکید کرده است که «برای تهران نیز باید فرض را بر این گذاشت که سیل می‌آید و مدیرانی که باید آمادگی داشته باشند، آماده باشند؛ امیدوارم این اتفاق نیافتد، اما چون عمق فاجعه خیلی جدی است، از مدیران استان تهران می‌خواهم که موضوع را جدی بگیرند.»

وزارت بهداشت ایران در یک ابلاغیه فوری از همه دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی وابسته به آن خواست که در حالت آماده باش باشند و همه مرخصی‌های غیرضروری لغو شود.

هشدارهای ایمنی در خصوص تداوم بارش‌ها و طغیان سایر رودخانه‌ها نظیر رودخانه کرج از سوی مسئولان منتشر شده است. در تهران نیز هشدار وقوع سیل داده شده است.

پیش از این در اولین روزهای سال جدید، سیلاب به شهرهایی در استان گلستان خسارات سنگینی وارد کرد. به طوری که هزاران نفر از مردم این مناطق اسکان اضطراری داده شده‌اند و ده‌ها روستا به طور کامل تخلیه شده است.

مطالب دیگر:

صدها کشته و زخمی در انفجار کارخانه‌ای در چین

شاهد عینی از برداشت زنده اعضای بدن در چین پرده برمی‌‌‏دارد؛ از بیهوشی استفاده نمی‌‌‏کنند

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی