Search
Asset 2

مطالعه جدید: ورزش به درمان سرطان سینه کمک می‌‌‏کند

ورزش در درمان سرطان سینه
(Shutterstock*)

 

مطالعه‌‌‏ای جدید در کانادا نشان داده است که هورمون‌‌‏های تولید شده در سلول‌‌‏های چربی افراد چاق باعث رشد سرطان سینه می‌‌‏شود؛ این مسئله نشان می‌‌‏دهد که ورزش می‌‌‏تواند با گسترش سرطان در برخی از بیماران مبارزه کند.

«مایکل کانر»، استادیار در دانشگاه یورک گفت که ارتباط بین سلول‌‌‏های چربی، چاقی و سرطان سینه چندین دهه شناخته شده است.

در حال حاضر تیم او به دنبال پیدا کردن این موضوع هستند که آیا سلول‌‌‏های چربی نقش مهمی در ارتباط بین چاقی و سرطان سینه دارد و اینکه آیا ورزش کردن، یک روش درمانی مناسب در بعضی از بیماران مبتلا به سرطان سینه محسوب می‌‌‏شود.

پیش از این اعتقاد بر این بود که بافت چربی و یا چربی بدن، نوعی فرم ذخیره سازی برای انرژی اضافی بدن بوده است؛ اما در سال‌‌‏های اخیر، محققان دریافته‌‌‏اند که سلول‌‌‏های چربی، هورمون‌‌‏های متعدد، از جمله هورمون‌‌‏های مربوط به سوخت و ساز بدن، مصرف انرژی و کنترل اشتها را تولید می‌‌‏کند.

کانر در این باره گفت: «چیزی که به تازگی کشف کردیم این است که این هورمون در رشد سلول مؤثر است. همچنین تأثیر سلول‌‌‏های چربی در یک فرد لاغر با یک فرد چاق متفاوت است. این وضعیت الگوی متفاوتی از هورمون تولید می‌‌‏کند.»

به گفته وی سلول‌‌‏های چربی در یک فرد چاق باعث رشد سرطان می‌‌‏شود، در حالی که الگوی هورمون در یک فرد لاغر نشان می‌‌‏دهد که مانع رشد سرطان می‌‌‏گردد.

کانر همچنین گفت که فرد لزوما نیاز به از دست دادن وزن برای تغییر رفتار چربی دارد.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی