Search
Asset 2

پاک‌‌‏سازی یک مقام چینی که سرکوب تمرین‌‌‏کنندگان فالون‌‌‏گونگ را در زمان المپیک پکن تشدید کرد

ژنگ ژوبی، دبیر سابق حزب کمونیست چین در شهر چنگده، از حزب اخراج شد. (chengde.gov.cn)
ژنگ ژوبی، دبیر سابق حزب کمونیست چین در شهر چنگده، از حزب اخراج شد. (chengde.gov.cn)

به‌‌‏گزارش آژانس انضباطی داخلی حزب، رئیس سابق شهر چنگده که دستگیری و آزار و اذیت پیروان یک روش معنوی را تشدید کرده بود، از حزب کمونیست چین اخراج شد.

در اعلامیه ۷ آوریل، کمیته مرکزی انضباطی بازرسی حزب اعلام کرد که «ژنگ ژوبی» دبیر سابق حزب در شهر «چنگده» در استان «هبی» به‌‌‏خاطر تخلفات متعدد، گناه‌‌‏کار شناخته شده است. این تخلفات شامل رشوه، پارتی‌‌‏بازی و تصاحب بودجه عمومی برای استفاده شخصی است. جنایات او علیه پیروان «فالون گونگ» (یا فالون دافا) جزء دلایل اخراج او از حزب عنوان نشده است.

به‌‌‏گزارش وب‌‌‏سایت مینگهویی، زمانی‌‌‏که ژنگ معاون رئیس شهر «ژانگجیاکو»، یکی دیگر از شهرهای استان هبی بود، دستور سرکوب شدید پیروان فالون گونگ را در آستانه المپیک تابستانی ۲۰۰۸ پکن صادر کرد.

آقای «لی هنگجی»، روش معنوی فالون گونگ را در سال ۱۹۹۲ معرفی کرد. این روش شامل ۵ تمرین آرام است و آموزه‌‌‏های آن برپایه‌‌‏ی سه اصل حقیقت، نیک‌‌‏خواهی و بردباری است. این روش معنوی در سال ۱۹۹۹ بعد‌‌‏از آن‌‌‏که «جیانگ زمین»، رهبر سابق حزب کمونیست چین، آن را به‌‌‏خاطر محبوبیت گسترده‌‌‏اش خطری برای حزب قلمداد کرد، هدف سرکوب و آزار و اذیت قرار گرفت. در یک نظرسنجی که حزب در آن زمان انجام داد، مشخص شد که بیش‌‌‏از ۷۰ میلیون نفر از شهروندان چینی، هر روز تمرین‌‌‏های فالون گونگ را در پارک یا اماکن عمومی انجام می‌‌‏دهند. از آن زمان به بعد، صدها هزار نفر از پیروان فالون گونگ به‌‌‏خاطر خودداری از انکار ایمان خود و عدم ادای سوگند وفاداری به حزب زندانی شدند.

به‌‌‏گزارش مینگهویی، در ژوئن ۲۰۰۷، ژنگ ژوبی در یک کنفرانس تلفنی دستور داد تا سرکوب و شکنجه تمرین‌‌‏کنندگان فالون‌‌‏گونگ را در این شهر تشدید کنند. به‌‌‏عنوان بخشی‌‌‏از این عملیات، پلیس محلی حتی غیر‌‌‏تمرین‌‌‏کنندگان را برای بیرون راندن اعضای خانواده‌‌‏شان که تمرین‌‌‏کننده بودند، بازداشت می‌‌‏کرد.

یکی‌‌‏از این موارد شکنجه «هو ژنهوا»، همسر «ژائو وانینگ» یک ‌‌‏تمرین‌‌‏کننده فالون گونگ بود. پلیس ژانگچیاکو در ۲۵ ژوئیه به‌‌‏زور وارد خانه ژائو واینینگ شد. در آن زمان وی در خانه حضور نداشت. پلیس به‌‌‏جای او، همسر وی را که تمرین‌‌‏کننده نبود، بازداشت کرد و دو فرزند کوچک او را در خانه رها کرد.

پلیس این شهر، سه ماه قبل از آن نیز این عمل را تکرار کرده بود. آن‌‌‏ها هو ژنهوا را به‌‌‏مدت یک ماه زندانی کردند و خانه او را به‌‌‏امید دستگیری همسرش تحت‌‌‏نظر قرار دادند. هو تنها پس‌‌‏از آن‌‌‏که دچار حمله قلبی شد، از زندان آزاد شد. پلیس چین تنها زمانی تمرین‌‌‏کنندگان و غیرتمرین‌‌‏کنندگان را از بازداشت آزاد می‌‌‏کند که به‌‌‏خاطر شکنجه نزدیک به مرگ، متهم به قتل نشوند.

در اوایل سال ۲۰۰۸، ژنگ هوبی، دبیر اخراج شده از حزب، با اجرای روش‌‌‏های شکنجه روانی، تمرین‌‌‏کنندگان فالون گونگ را تحت فشار بیشتری قرار داد. او تصاویری از آقای لی هنگجی، بنیان‌‌‏گذار فالون گونگ، را بر‌‌‏روی زمین تمام ایستگاه‌‌‏های قطار شهر «هوآیلای» قرار داد و دستور داد که هر کس از روی آن رد نشود، فوراً بازداشت شود. به‌‌‏عنوان بخشی از شست‌‌‏وشوی مغزی در زندان، تمرین‌‌‏کنندگان فلون‌‌‏گونگ گاهی مجبور به بی‌‌‏حرمتی به آقای لی و ادبیات فالون گونگ می‌‌‏شدند.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی