شاهزاده رضا پهلوی همزمان با فرارسیدن روز جهانی مبارزه با اعدام، ضمن انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، اقدام جمهوری اسلامی را به عنوان «حکومتی که بالاترین سرانه اعدام را در جهان دارد» محکوم کرد.
آقای پهلوی در این پیام تاکید کرده است که «در روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام، همه نگاهها باید به جمهوری اسلامی باشد.»
او با بیان اینکه رژیم ایران «بالاترین سرانه اعدام را در جهان دارد»، اعدام «سالانه صدها تن، شامل کودکان و زندانیان سیاسی بدون روند دادرسی عادلانه» را محکوم کرده است.
شاهزاده رضا پهلوی اجرای احکام اعدام را به عنوان «بخشی از جنگ خامنهای علیه مردم ایران» توصیف کرده است.

















