احمدنادری، عضو مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد که جمهوری اسلامی برای بقای خود، بمب اتم را آزمایش کند.
او در واکنش به تصمیم شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر عدم تعلیق تحریم های سازمان ملل در صفحه ایکس خود نوشت: «عدم تصویب قطعنامه لغو دائمی تحریمها، مکانیسم ماشه را فعال میکند و ایران را در معرض بازگشت تحریمهای شورای امنیت قرار میدهد.»
نادری با تکرار مواضع قبلی خود درباره ضرورت دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته ای افزود که آزمایش بمب اتم به همراه خروج از پیمان منع گسترش سلاحهای هستهای موسوم به انپیتی و اتخاذ سیاست ابهام میتواند جمهوری اسلامی را از دچار شدن به سرنوشت رژیمهای سابق عراق و لیبی نجات دهد.
به گفته او بدون بازدارندگی هستهای، جمهوری اسلامی به سرنوشت تغییر رژیم دچار خواهد شد.
شورای امنیت سازمان ملل در نشست روز جمعه، ۱۹ سپتامبر قطعنامه پیشنهادی کره جنوبی برای تمدید تعلیق تحریمهای این سازمان علیه جمهوری اسلامی ایران را رد کرد. این تصمیم، امکان بازگشت خودکار همه تحریمهای پیشین سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی فراهم میکند.
سه کشور اروپایی عضو برجام، بریتانیا، فرانسه و آلمان اعلام کردهاند که ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هستهای پایبند نبوده و خواستار بازگشت تحریمهای سازمان ملل بر اساس مکانیسم ماشه شدهاند.
















