رئیس انجمن داروسازان ایران اعلام کرد که داروخانههای خصوصی کشور با خطر جدی ورشکستگی روبهرو هستند.
به گزارش رسانههای داخلی، شهرام کلانتری، علت اصلی این بحران را بدهیهای انباشته سازمان هدفمندی یارانهها و سازمانهای بیمهگر عنوان کرد.
به گفته کلانتری، در کشور حدود ۱۷ هزار و ۶۰۰ داروخانه فعال هستند که از این تعداد، ۱۶ هزار داروخانه خصوصی محسوب میشوند و بخش عمده بار بحران مالی کنونی بر دوش آنها قرار دارد.
رئیس انجمن داروسازان همچنین بیان کرد که سازمان هدفمندی یارانهها از ۳۰ بهمن سال گذشته تاکنون هیچگونه پرداختی نداشته و بدهی این سازمان به داروخانهها به حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان رسیده است که با احتساب بدهی مربوط به تأمین شیرخشک، مجموع این بدهیها به ۳۰ هزار میلیارد تومان بالغ میشود.
او همچنین افزود: «هر ماه حدود ۴.۵ هزار میلیارد تومان به بدهی سازمانهای بیمهگر و به همین میزان به بدهی سازمان هدفمندی اضافه میشود.»
















