Search
Asset 2

وزارت خارجه جمهوری اسلامی از اخراج ۵۵ شهروند ایرانی از آمریکا خبر داد

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز یک‌شنبه ۱۶ آذر اعلام کرد که ۵۵ شهروند ایرانی که در چارچوب سیاست‌های مهاجرتی دولت دونالد ترامپ از آمریکا اخراج شده‌اند، طی روزهای آینده به کشور بازگردانده خواهند شد.
اسماعیل بقایی.(irna.ir)

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز یک‌شنبه ۱۶ آذر اعلام کرد که ۵۵ شهروند ایرانی که در چارچوب سیاست‌های مهاجرتی دولت دونالد ترامپ از آمریکا اخراج شده‌اند، طی روزهای آینده به کشور بازگردانده خواهند شد.

این دومین گروه از ایرانیانی است که در ماه‌های اخیر از آمریکا دیپورت می‌شوند؛ پیش‌تر، در سپتامبر گذشته، ۱۲۰ نفر با پروازی از مسیر دوحه وارد تهران شده بودند.

اسماعیل بقایی با انتقاد از دولت آمریکا گفت این اخراج‌ها «براساس ملاحظات سیاسی و سیاست‌های ضدمهاجر» انجام می‌شود و با قوانین بین‌المللی در تضاد است.

او افزود که تهران و واشینگتن هیچ کانال ارتباط مستقیم ندارند و هماهنگی‌ها از طریق دفاتر حافظ منافع یا واسطه‌ها صورت می‌گیرد.

سازمان‌های مدافع حقوق بشر درباره سرنوشت برخی از افراد در حال بازگشت هشدار داده‌اند.

سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا در این مورد گفته است که به‌دلیل «حفظ امنیت پرواز و مسافران»، قادر به تایید یا تکذیب برنامه بازگشت این افراد نیست.

اخبار بیشتر

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی