Search
Asset 2

بریتانیا به‌طور موقت کارکنان سفارت خود را از ایران خارج کرد

دولت بریتانیا به دلیل وضعیت امنیتی در منطقه، کارکنان سفارت خود را به‌طور موقت از ایران خارج کرد.
ساختمان سفارت بریتانیا در تهران.(STR/AFP via Getty Images)

دولت بریتانیا اعلام کرد به دلیل وضعیت امنیتی در منطقه، کارکنان سفارت خود را به‌طور موقت از ایران خارج کرده است.

به گزارش رویترز، وزارت خارجه بریتانیا روز جمعه ۲۷ فوریه (۸ اسفند) اعلام کرد که توانایی این کشور برای ارائه کمک به شهروندان بریتانیایی در ایران اکنون به شدت محدود شده و سفارت تنها به‌صورت از راه دور فعالیت می‌کند.

به گفته این وزارت‌خانه حتی در مواقع اضطراری نیز هیچ خدمات کنسولی حضوری در دسترس نیست.

پیش‌تر پکن از شهروندان خود خواسته بود که از سفر به ایران خودداری کنند و اتباع حاضر در ایران هرچه سریع‌تر این کشور را ترک کنند.

کشورهای سوئد، صربستان، لهستان، استرالیا، کره‌جنوبی، هند و کانادا نیز در روزهای گذشته با صدور هشدارهای رسمی، از شهروندان خود خواسته بودند خاک ایران را ترک کنند.

اخبار بیشتر

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی