Search
Asset 2

آوازهای شن یون تکان دهنده است

در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۱۶ دنیس‌‌‌‌‏های‌‌‌‌‏اسلیپو مایکل روزنبرگردرتالار نمایش باس فورت ورث در هنرهای نمایشی شن یون شرکت کردند. (Amy Hu/Epoch Times)
در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۱۶ دنیس‌‌‌‌‏های‌‌‌‌‏اسلیپو مایکل روزنبرگردرتالار نمایش باس فورت ورث در هنرهای نمایشی شن یون شرکت کردند. (Amy Hu/Epoch Times)

آقای روزنبرگر در تالار اجرای باس در ۱۵ مارس پس از تماشای اجرای هنرهای نمایشی شن یون گفت: « می توانم در تمام طول روز به آن‌‌‌‌‏ها گوش دهم.»

مایل روزنبرگ به دلیل زیبایی و شفافیت صدای یومینگ و هوانگ‌‌‌‌‏لی تحت تاثیر قرار گرفت.

در این اجرا خانم مینگ آواز «انتخاب آینده درست» و خانم لی آواز «آسمان» را ‌‌‌‌‏خواند. آن آوازها قطعات هنری چینی اصیل در سبک بل کانتو بودند. تکنیک آوازی که توسط شرکت هنرهای نمایشی مستقر در نیویورک احیاء شده است.

تکنیک آوازی ایتالیایی که در اروپا در قرون ۱۸ و ۱۹ مشهور بوده در حقیقت شبیه تکنیک آوازی چین باستان است که با زیبایی، یکنواختی در آهنگ، جمله‌‌‌‌‏بندی پیوسته وتداوم مهارت توصیف می‌‌‌‌‏شود.

با توجه به مأموریت شرکت، به نظر می‌‌‌‌‏رسد که مرکز توجه آن احیاء هنری است.

آوازها، فلسفه در طبیعت، اندیشیدن درباره زندگی انسان، برای بیرون کشیدن باورها و ارزش‌‌‌‌‏های فرهنگ سنتی چین است. فرهنگ باستانی چین قدمتی ۵۰۰۰ ساله دارد اما در دهه‌‌‌‌‏های اخیر به سمت نابودی کشیده شده؛ چراکه چین تحت حکومت کمونیستی بوده است. اما در شن یون، این سنت‌‌‌‌‏ها به مرکز صحنه برده شده است.

آقای روزنبرگر گفت: «آن نگاهی به فرهنگ چین، مناطق مختلف و قالب‌‌‌‌‏های زمانی مختلف بود- رقص و اجرا فوق‌‌‌‌‏العاده بود. برخی از حرکات باور نکردنی بودند و لباس‌‌‌‌‏ها جلوه‌‌‌‌‏های ویژه‌‌‌‌‏ای داشتند.»

او و «دنیس های‌‌‌‌‏سلیپ»، به ترتیب مدیر و متخصص تغذیه برای مناطق آموزش و پرورش محلی درباره این اجرا گفتند که از رقص کلاسیک چینی و اجرای آواز خیلی لذت بردند.

آقای روزنبرگر به صحنه‌‌‌‌‏ای اشاره کرد که در آن بادبزن‌‌‌‌‏های آبی رنگ بلند برای نشان دادن آب استفاده شده‌‌‌‌‏اند. وی گفت که آن شبیه یک آبشار بوده است. آن صحنه شگفت انگیز و در عین حال زیبا و نمایشی بود.

آقای روزنبرگر ضمن بیان اهمیت یادگیری فرهنگ‌‌‌‌‏های مختلف گفت: « این نمایش را به همه توصیه می کنم. مغول‌‌‌‌‏ها در چمنزارهای وسیع، تبتیان بر بالای کوه‌‌‌‌‏های هیمالیا و یک جشن آتش بازی به عنوان پس زمینه رقص محلی شمال شرقی بود. تنها برخی از گروه‌‌‌‌‏های قومی و مناطق در نمایش برجسته شده بودند.»

او همچنین گفت: «شما برخی از مناطق جغرافیایی چین و اطراف چین و برخی از پنداشت‌‌‌‌‏های مختلف‌‌‌‌‏شان را در هنر حس می‌‌‌‌‏کنید و ماهیت معنوی عمیق فرهنگی که معتقد به الهام الهی بود بسیار تاثیرگذار بود.»

او برای اینکه توانسته بود در طول اجرای برنامه آوازخوانی اشعار ترجمه شده آن را در پس زمینه بخواند، خوشحال بود.

وی در این باره گفت: «آن برای من مهربانترین و تاثیرگذارترین حس معنوی بود… واقعاً شگفت زده بودم، آن‌‌‌‌‏ها در مورد اینکه ما چگونه از سنت‌‌‌‌‏ها و فرهنگمان دور شده‌‌‌‌‏ایم و نیاز داریم که آن‌‌‌‌‏ها را به یاد آوریم و در جهت دیگری به عقب برگردیم، آواز می‌‌‌‌‏خواندند.»

هنرهای نمایشی شن‌یون مستقر در نیویورک دارای چهار تور است که به طور همزمان در سراسر جهان به نمایش درمی‌آید. برای دریافت اطلاعات بیشتر از وب سایت شن‌یون بازدید کنید Shen Yun Performing Arts

اپک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏تایمز به هنرهای نمایشی شن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏یون همچون یک رخداد فرهنگی قابل توجه در عصر ما نگاه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏کند. ما با افتخار از سال ۲۰۰۶ نظرات تماشاگران شن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏یون را پوشش داده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ایم.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی