Search
Asset 2

اجرای دومین کنسرت «شب آهنگسازان ایرانی»

(امیر خامنه/موسیقی ما)
(امیر خامنه/موسیقی ما)
(امیر خامنه/موسیقی ما)
(امیر خامنه/موسیقی ما)

 

دومین کنسرت شب آهنگسازان ایرانی با اجرای آثاری از لوریس چکناواریان هشتم مرداد ماه در برج میلاد برگزار می‌‏شود.

به گزارش موسیقی ما در این برنامه قطعاتی از چکناواریان همچون « «پرویز و پریسا»، «رستم و سهراب»، «آرارات» و «کوروش کبیر» به رهبری سهراب کاشف و ارکستر مایستری ارسلان کامکار اجرا می‌‏شود.

در حال حاضرنا هماهنگی‌‏هایی در روند صدور مجوز وجود دارد و تهیه کننده این برنامه بیش از دو هفته است که موفق به دریافت مجوز نشده است.

لوریس چکناواریان آهنگساز ورهبر ارکستر یکی از مهم‌ترین مشکلات آهنگسازان ایرانی را عدم اجرای آثارشان می‌‏داند، او معتقد است که نمی‌توان دست هیچ هنرمندی را بست.

به گفته وی، سابقه‌ی فعالیت ارکستر ما به زمانی برمی‌گردد که هنوز ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی تعطیل بودند و ما در ایام تعطیلی ارکسترها کارمان را ادامه دادیم و همیشه میزبان مدیران بوده‌ایم.

چکناواریان در خصوص کم کاری خود در سال‌‏های اخیر گفت: «در این سال‌ها قصدم این بود که کارهایم را تکمیل و جمع‌آوری کنم و بر همین اساس از ناشران سراسر دنیا خواستم آثاری که در تمام این سال‌ها نوشته‌ام را در اختیارم قرار دهند و به این ترتیب آنها را به کامپیوتر منتقل کردم. این کار که بالغ بر ۱۸ هزار صفحه پارتیتور بود و چند سالی از من، زمان گرفت.»

 

اپک‌‌‌‌‌‌‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌‌‌‌‌‌‌‏شود

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی