Search
Asset 2

ادعای صاحب جدید زمین پارکینگ و تاسیسات هتل هما و انتظار برای حکم دادگاه

Homa Hotel - Copy

پس از نزدیک به ۳ سال از فروش هتل هما یا شرایتون سابق به سازمان تامین اجتماعی، ماجرای عدم واگذاری ۱۰ هزار مترمربع از زمین‌های این هتل به این سازمان خبر‌‏ساز شده است.

سهام مجموعه هتل‌های هما که جزء دارایی‌های ایران ایر بود، پس از اعلام زیان‌ده بودن توسط سازمان خصوصی سازی برای فروش ۴ بار در بورس عرضه شد و سرانجام در سال ۹۱ به قیمت ۶۵۰ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی واگذار گردید.

به گزارش ایلنا،  پس از یکسال مشخص شد که ۱۰ هزار متر مربع از مساحت پارکینگ و تاسیسات هتل هما صاحبی غیر از سازمان تامین اجتماعی دارد و خانمی با دردست داشتن یک سند، ادعای مالکیت این زمین را کرد.

شواهد نشان می‌دهد که این زمین در سال ۹۰ به قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی‌اش به همسر یکی از پیمانکاران اصلی ایران ایر فروخته شده است.

منابع آگاه می‌گویند که سازمان مطلع بوده است که هتل بدون این زمین به آن‌‏ها واگذار شده است؛ اما مدیران جدید هتل هما اظهار بی اطلاعی کرده و می گویند که در زمان قرارداد یک کارشناس معمولی و بدون تخصص برای عقد قرارداد واگذاری حاضر بوده است.

«ایاز الماسی» یکی از مدیران گروه هتل‌های هما، در گفتگو با ایلنا ضمن بیان این‌که فروش هتل هما از ابتدا اشتباه بوده است، گفت: «زمین ۱۰هزارمترمربعی هتل هما که بخشی از آن پارکینگ هتل بود و در بخشی از آن تاسیسات هتل مستقر است، سال۹۰ یعنی یک‌سال قبل از واگذاری جدا و بعد از مدتی به یک شخص حقیقی فروخته شد. این زمین سه نبش در بهترین نقطه تهران است که ایران‌ایر آن را به قیمت نازل فروخت. شنیده‌ها حاکی از آن است که در سال۹۰ این زمین حداقل ۳۰۰میلیاردتومان ارزش داشت؛ اما ایران‌ایر آن را به قیمت تنها ۴۷میلیارد به خانم «ع» فروخت، این در حالی است که قیمت همین زمین در حال حاضر حداقل دوبرابر شده است.»

از آن جا که پارکینگ و تاسیسات هتل که بخش مهمی از هتل را در بر می گیرد در این زمین قرار دارد و هتل بدون آن‌ها به مشکل برمی‌خورد و در صورت جدا شدن این زمین از هتل امکان تعطیلی هتل می‌رود؛ سازمان تامین اجتماعی به دادگاه شکایت کرده است و به زودی حکم دادگاه در این خصوص صادر می‌شود.

یک منبع آگاه ایلنا می‌‏گوید: «سازمان تامین‌اجتماعی پیگیر آن است که از طریق دادگاه، معامله فروش ۱۰هزارمترمربع باطل شود و این ۱۰هزارمتر دوباره به ایران‌ایر برگردد و تامین‌اجتماعی با ایران‌ایر مجدد بر سر این ۱۰هزارمتر به توافق برسد. چراکه در واگذاری، قیمت مجموعه بدون درنظرگرفتن این مساحت از پارکینگ و زمین اعلام شده بوده است. زمین ۱۰هزارمتری قبل از واگذاری از مجموعه منفک شده بود. ایران‌ایر بعد از دومین بار عرضه که باز هم خریداری پیدا نکرد، از آنجایی که فهمیده بود هتل‌های هما اگر هم تک‌تک برای فروش گذاشته شوند، مشتری پیدا نمی‌کنند و نیاز به پول نقد داشت بنابراین به این نتیجه رسید که بخشی از هتل هما را از مجموعه جدا کند و این زمین را جداگانه به فروش بگذارد.»

با توجه به این‌که مالک زمین سند معتبری در دست دارد، پیش‌بینی می‌‏شود که اعتراض سازمان تامین اجتماعی نتیجه‌ای در بر نداشته باشد.

اپک تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی