Search
Asset 2

افرادی با اخلاقیات بالا‏تر مغز‏های متفاوتی دارند

افزایش ماده خاکستری در مغز
(Frikota/iStock)
افزایش ماده خاکستری در مغز
(Frikota/iStock)

جهان پر از اسراری است که دانش کنونی ما را به چالش می‌کشد. اپک تایمز در بخش ماوراء دانش، داستانهایی از پدیده‌های خارق‌العاده را گرد آورده است تا به تصورات ما بال و پر بدهد و راه را برای چیزهای ممکنی که قبلاً انکار می‌شدند باز کند. آیا آنها واقعیت دارند؟ تصمیم با خود شماست.

چگونه ماده خاکستری در مغز افزایش می‏یابد

بنا بر مطالعاتی که شرح آن در نشریه PLOS ONE منتشر گردیده، افرادی که از سطح اخلاقیات بالایی برخورداند، ماده خاکستری در قسمت‏هایی از مغزشان که مربوط به رفتار اجتماعی و تصمیم گیری است بیشتر است.

این مطالعه توسط محققان دانشکده پزشکی پرلمن و دانشکده وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا در بررسی عقل سالم انجام شد که به بررسی دلایل تاثیرات اخلاقیات افراد می‏پرداخت. افرادی که مورد آزمایش قرار گرفتند ۶۷ نفر بودند. از آنها خواسته شد که تا معضلات پیچیده اخلاقی همچون خودکشی به وسیله دارو را، ارزیابی کنند و بین ۱۲ اصولی که از پیش تعیین شده بود ارتباط برقرار کنند.

سپس تحت تصویر‏برداری MRI به مقایسه و مغایرت حجم ماده خاکستری در مغزشان پرداختند.

آموزش مهربانی به افراد موجب تغییر واکنش عصبی می‏شود

افرادی که در طی تحقیقات، مهربانی را تمرین کرده بودند، فعالیت در قسمت‏هایی از مغزشان که شامل همدلی و درک دیگران است و نیز قسمت‏هایی که شامل تنظیم احساسات است افزایش یافته بود. تمرکز اصلی این مطالعه بر این بود که دریابند آیا بزرگسالان می‏توانند آموزش دیده و تلاش کنند تا مهربان‏تر شوند.

از این افراد خواستند که در تصور خود تمرین کنند که هنگامی که کسی مشکلی دارد به او کمک کنند تا از سختی رهایی یابد.

آنها ابتدا افرادی را تصور کردند که رابطه خوبی باهم دارند؛ که این افراد دچار مشکلی در زندگی شده‏اند و سعی کند به آن‏ها کمک کنند. سپس همین کار را با کسانی تصور کنند که در تضاد با آنها هستند. این به آنها آموخت که احساس نیک خواهی و مهربانی نسبت به دیگران داشته باشند، چه آنهایی که دوست هستند چه دشمن. بعد از آموزش، تست های MRI رفتار در حالی که افراد تصاویری از درد و رنج بشری داشتند انجام شد. پاسخ عصبی به درد و رنج تغییر کرده بود و بازتابی از همدلی بیشتر در این افراد بود.

پاسخ عصبی به درد و رنج تغییر کرده بود؛ انعکاسی ازهمدلی بیشتر.

هلن وانگ، نویسنده‏ی مقاله گفت: «با توجه به انتشار اخبار، با استفاده از این رویکرد سیستماتیک، دریافتیم که مردم می‏توانند با بکار بردن همه نیروی مهربانی خود و واکنش مناسب به دیگران و نیزبا تحمل سختی و مراقبت، «عضلاتی» از مهربانی را در مغزشان به وجود آورند و رغبت بیشتری نسبت به کمک به دیگران داشته باشند.»

اپک‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‏شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی