Search
Asset 2

تعداد کشته شدگان درگیری‌‌‏ها در ترکیه به ۹۰ نفر رسید

Turkey-AP_16197805732932-676x450

آژانس خبری ترکیه، خبر از افزایش کشته شدگان کودتا در ترکیه به ۹۰ نفر را می‌‌‏دهد. هم اکنون نمایندگان مجلس ترکیه در جلسه فوری که به دستور نخست وزیر این کشور تشکیل شده، شرکت کرده‌‌‏اند.

به گزارش اسوشیتد پرس، پس از یک شب پر آشوب و همراه با صدای شلیک و حضور تانک ها در خیابان‌‌‏های استانبول و آنکارا، رییس جمهور ترکیه اعلام کرد که تلاش‌‌‏های ارتش برای کودتا بی‌‌‏نتیجه مانده و دولت کنترل را در دست گرفته است. هر چند که همچنان صدای شلیک گلوله در این دو شهر به گوش می رسد.

اردوغان، رییس جمهور ترکیه، در بیانیه‌‌‏های مختلف تاکید کرده که همه چیز تحت کنترل است و تلاش برای کودتا فرصتی برای پاکسازی نظامیان است. وی عوامل کودتا را با عاملان حملات تروریستی مقایسه کرده است.

اردوغان گفت: «بهای سنگینی پرداخت برای این خیانت پرداخت خواهند کرد. این جریان امروز آغاز شد و به همان شکل که با گروه‌‌‏های تروریستی دیگر می‌‌‏جنگیم، ماجرا ادامه پیدا خواهد کرد. … آن‌‌‏ها تفنگ‌‌‏های مردم را به روی مردم گرفته‌‌‏اند. این ریاست جمهوری با رای ۵۲ درصد از مردم به قدرت نشسته است. این دولت توسط مردم مسئول به قدرت رسیده است.»

تا کنون در درگیری‌‌‏ها بیش از ۹۰ نفر کشته شده‌‌‏اند که تعداد زیادی از آن‌‌‏ها را شهروندان تشکیل می‌‌‏دهند. در کل ۷۵۴ نفر از اعضای نیرو های مسلح دستگیر شده‌‌‏اند که از میان آن‌‌‏ها ۲۹ کلنل و ۵ ژنرال بوده اند.»

گزارش ها از ترکیه  می‌‌‏گوید که ژنرال هولوسی کار، رییس نیرو‌‌‏های مسلح این کشور که ظاهرا در طی عملیات کودتا به گروگان گرفته شده بود، آزاد شده است.

باراک اوباما از تمام احزاب ترکیه خواسته است که به سمت دولت ترکیه که دموکراتیک انتخاب شده است باز گردند.

مقامات اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌‌‏ای در حمایت از دولت ترکیه نوشته‌‌‏اند: «ترکیه یاوری کلیدی در اتحادیه اروپا است.»

بان کی‌‌‏مون، از سازمان ملل متحد نیز دخالت ارتش را غیر قابل قبول خواند.

یکی از کاربران ایرانی فیس بوک در صفحه خود نوشته است: « همیشه دوست داشتم یه کودتا رو از نزدیک ببینم. فقط توی کتاب تاریخ مدرسه خونده بودم …  بله من یک کودتا را از نزدیک دیدم. من اهل سیاست نیستم اما ساعت ٢٢ برای مردم ترکیه معنای خاصی پیدا کرده است. اون عده از کسانی که زود به خواب میرن هیجان زیادی رو امشب از دست داده‌‌‏اند.»

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی