Search
Asset 2

صدها اثر هنری زیر آسمان شهر تهران

(اپک تایمز)
(اپک تایمز)

 

صدها اثر هنری زیر آسمان شهر تهران

شهرداری تهران به منظور آشنایی شهروندان با آثار فرهنگی هنرمندان ایران و جهان از ابتدای خردادماه به مدت ده روز اقدام به نصب بیش از ۸۰۰ اثر هنری  بر روی بیلبوردها و عرشه پل­ های این شهر کرده است.

ایده خلاقانه این طرح که «نگارخانه­ای به وسعت یک شهر» خوانده می­شود از سوی سعید شهلاپور هنرمند پیشکسوت و عضو شورای سازمان زیباسازی شهر تهران مطرح شده است که تحسین خبرگزاری های دنیا را نیز برانگیخته است.

روزنامه میدل­ایست در این خصوص نوشت: «شهرداری تهران با نمایش آثار فاخر نقاشی و گرافیکی توانست در سطح شهر بزرگی نظیر تهران یک انقلاب فرهنگی بپا کند.»

گاردین نیز در این­ باره نوشت: « این طرح باید به الگویی برای دیگر کشورها تبدیل شود.»

این طرح منتقدانی را نیز دارد مجتبی شاکری، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران به عنوان یکی از منتقدان اعتقاد دارد که برخی از سبک­ های به نمایش گذاشته شده مبهم و گنگ است که با ذائقه مردم سازگار نیست. ابراهیم حقیقی گرافیست، معمار و عکاس در این خصوص می گوید که اطلاعات نوشته شده در کنار  آثار آنقدر ریز بودند که تا خیلی به آن نزدیک نمی‌‌‌‏شدیم و فرصت کافی نداشتیم، نمی­توانستیم که تمام آن را بخوانیم.

با این حال مردم بخاطر رنگ و روی تازه­ ای که نقاشی­ ها به شهر بخشیده است از این طرح بسیار استقبال نمودند و شهردار تهران نیز در صفحه شخصی­ اش از هنرمندان تشکر نمود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی