Search
Asset 2

صدها نفر به برگزاری نمایشگاه اجساد پلاستینه در کانادا اعتراض کردند

(Matthew Little/Epoch Times)
(Matthew Little/Epoch Times)
(Matthew Little/Epoch Times)


صدها نفر به برگزاری نمایشگاه اجساد پلاستینه در آبشار نیاگارای کانادا اعتراض کردند و خواستار بسته شدن آن شدند.

این افراد در حالی که به برگزاری این نمایشگاه در کانادا اعتراض داشتند، علت این اعتراض را مشخص نبودن صاحبان اجساد نمایشگاه عنوان کردند.

معترضان خواستار بررسی منابع اصلی اجساد توسط آژانس خدمات مرزی کانادا و ممنوعیت واردات بیشتر این نوع اجساد شدند.

تعداد بسیاری از معترضان از اینکه اجساد، اجساد زندانیان عقیدتی در چین است که به طور غیر قانونی توسط حزب کمونیست چین به قتل رسیده‌‌‌‏اند، اظهار نگرانی کردند. تاکنون تلاش این افراد برای صحبت با افراد مسئول نمایشگاه توسط مأموران امنیتی رد شده است.

 نمایشگاه «Premier»  در پاسخ به سؤالات معترضان گفت که نمونه‌‌‏های ارائه شده در نمایشگاه توسط افراد فوت شده و یا اعضای خانواده‌‌‏شان برای اهداف آموزشی اهدا شده است و هیچ شواهدی مبنی بر اعمال غیر قانونی و یا غیر انسانی دیده نشده است و هر یک از نمونه‌‌‏ها به نمایش گذاشته در نمایشگاه توسط استاد بازنشسته آناتومی و انسان شناس زیستی ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفته و هیچ مدرکی مبنی بر ضربه یا آسیب جسمی و سوء استفاده پیدا نشده است.

اما در وب‌سایت یکی از شرکت‌هایی برگزار کننده‌‌‌‏ی این نمایشگاه نوشته شده است که «اجسادی که این نمایشگاه در معرض دید همگان می‌گذارد، اجسادی از شهروندان و یا ساکنین چین هستند که از اداره‌‌‌‏ی پلیس چین تحویل گرفته شدند. پلیس چین احتمالاً بدن‌‌‌‏ها را از زندان‌‌‌‏های چین دریافت کرده است. در ابتدا ممکن است که نتوانید تأیید کنید که انسان‌‌‌‏هایی که می‌‌‌‏بینید زندانیان چینی باشند.»

ما ادعاهای معتبری داریم که نشان می‌‌‏دهند اجساد به نمایش گذاشته ممکن است بدن افرادی باشد که توسط مقامات چین به دلیل عقاید سیاسی و یا معنوی خود به قتل رسیده‌‌‏ باشند.

«جوئل اتینه» وکیل

«جک مکلارن»، عضو پارلمان استانی انتاریو از اینکه اجساد به نمایش گذاشته بدن افرادی از مخالفان حکومت چین یا زندانیان عقیدتی است، اظهار نگرانی کرد. به گفته‌‌‏ی وی کارخانه‌‌‏ی  پلاستینه ‌کردن اجساد و بسیاری از اجساد نمایش داده شده در نمایشگاه «Premier» به کارکنان امنیت عمومی و زندانیان چینی مرتبط می‌‌‏شود.

پیش از این نیز «جول چیپکار»، سخنگوی مدافعان حقوق بشر از اینکه اجساد در معرض نمایش، اجساد مردان، زنان و کودکانی باشند که توسط پلیس چین به دلیل انجام تمرینات فالون دافا و یا (فالون گونگ) کشته شده‌‌‌‏اند، اظهار نگرانی کرد.

فالون گونگ روش مراقبه کهن چینی است که از نظر سازمان عفو ​​بین‌‌‌‏الملل یک فعالیت‌‌‌‏ و جنبش معنوی شناخته شده است اما در پکن این روش غیر قانونی اعلام شد و تاکنون تمرین کنندگان این روش تحت آزار و اذیت حزب کمونیست چین قرار گرفته‌‌‌‏اند.

روش پلاستینه کردن اجساد در چین در سال ۱۹۹۰ توسط فردی به نام «گونتر فون‌‌‏هاگنز» آلمانی، در شهر دالیان که در آن زمان توسط بو شیلای (متحد و وفادار جیانگ زمین، رهبر سابق چین و مخالف اصلی فالون گونگ) ابداع شده است. دالیان از نظر زندانی کردن و کشتن پیروان فالون گونگ شناخته شده است.

در سال‌‌‏های اخیر نگرانی جامعه‌‌‏ی بین‌‌‏المللی به دلیل برداشت اندام زندانیان چینی به شدت افزایش یافته است. در ابتدا رژیم کمونیست چین تکذیب کرد که منابع پیوند اندام از زندانیان اعدام شده است، اما بعداً منبع اصلی اندام برداشت شده را زندانیان اعدامی اعلام کرد و سپس رژیم قول داد که از این منبع برای برداشت اندام و پیوند عضو استفاده نخواهد کرد.

«سازر یان‌‌‏کنگ» عضو ارشد امنیت عمومی و یکی دیگر از متحدان جیانگ زمین، اخیراً برای عمل برداشت عضو مقصر شناخته شده است.

تاکنون رژیم چین اتهامات برداشت اجباری اندام از زندانیان عقیدتی را مورد توجه قرار نداده است.

مکلارن در این باره می‌‌‏گوید که «دیگر وقت آن است که این نمایشگاه‌‌‏ها متوقف شود؛ چراکه فعالیتی شنیع است که در جریان است.» وی با توجه منابع اصلی اجساد، نمایشگاه را برای استفاده‌‌‏ی آموزشی معتبر ندانست.

«ساندرسون لایینگ»، رئیس مرکز آگاهی از سوء استفاده در کانادا گفت: «با اینکه برگزاری نمایشگاه با هدف آموزش است، اما در آن iهیچ درس آموزنده ای به افراد ارائه نمی‌‌‏شود.»

اپک‌‌‌‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌‌‌‌‏شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی