Search
Asset 2

نویدهایی برای فروش مستقیم آیفون در ایران

اپل در حال انجام مذاکرات با چند عرضه‌کننده‌ی ایرانی در لندن برای ورود محصولاتش به ایران است. (Pablo Blazquez Dominguez/Getty Images)
اپل در حال انجام مذاکرات با چند عرضه‌کننده‌ی ایرانی در لندن برای ورود محصولاتش به ایران است. (Pablo Blazquez Dominguez/Getty Images)
اپل در حال انجام مذاکرات با چند عرضه‌کننده‌ی ایرانی در لندن برای ورود محصولاتش به ایران است. (Pablo Blazquez Dominguez/Getty Images)

 

شرکت اپل قصد دارد بازار فروش گوشی‌های آیفون خود را در ایران به طور مستقیم باز کند.

به گزارش روزنامه‌ی وال استریت ژورنال، این شرکت پس از تصمیم دولت آمریکا مبنی بر برداشته شدن تحریم فروش تکنولوژی ارتباطی به مصرف کنندگان عادی در ایران، در حال انجام مذاکرات با چند عرضه‌کننده‌ی ایرانی در لندن برای ورود محصولاتش به ایران است.

در حال حاضر محصولات اپل از طریق فروشندگان غیر رسمی در ایران به فروش می‌رسد.

بر اساس این گزارش اپل قصد ندارد فروشگاهی در ایران باز کند و در صورت صدور مجوز رسمی از سوی دولت ایران برای عرضه‌ی رسمی محصولات اپل، این شرکت محصولات خود را از طریق فروشندگان معتبر به فروش می‌رساند.

این فروشندگان که نماینده‌ی تمام و کمال اپل در ایران خواهند بود، در فروشگاه‌های خود با نام دیگری ولی همراه لوگوی اپل، اقدام به فروش محصولات اپل می‌کنند.

وال استریت ژورنال در این باره نوشته است: «در گفتگو‌های انجام شده، کوپرتینویی‌ها احتمال فروش و توزیع رسمی محصولات خود با همکاری شرکای ایرانی را بررسی خواهند کرد. به جای اینکه اپل استور‌ها در ایران باز شود، اپل تنها به همکار‌های خود در ایران امتیاز فروش محصولات را اعطا خواهد کرد. افراد مختلف گفته‌اند؛ بیش از دو جین کارمند اپل، شامل افراد متخصص در فن بازاریابی و بحث‌های فنی در این گفتگو‌ها دخیل بوده‌اند.»

به گفته‌ی این روزنامه، بازار کشور ایران از دید شرکت اپل بسیار مفید است، و ایران با ۷۷ میلیون جمعیت که ۴۲ درصد آن زیر ۲۵ سال سن دارند، قطعأ فروش زیادی را برای اپل به همراه خواهد داشت.

 آمریکا سالها‌ست که با تحریم‌های اعمال شده برای ایران، شرکت‌های تجاری را مجبور به قطع یا محدود کردن،پ رابطه‌ی تجاری خود با ایران کرده است؛ اما در اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ این کشور برخی از تحریم‌ها را از جمله ‌ فروش تجهیزات و نرم افزار‌های ارتباطی برای مصرف کنندگان همچون گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ را لغو کرد.

البته اپل تجارت مستقیم با ایران را منوط به دریافت مجوز از اداره‌ی خزانه‌داری آمریکا می‌داند و پس از انجام مشورت با دولت آمریکا، نحوه‌ی انجام عملیات خود در ایران را بررسی و تعیین می‌کند.

با این‌حال شورای ملی ایرانیان آمریکا طی بیانیه‌ای این گزارش را دلگرم کننده دانست و بیان کرد:« این واقعیت که اپل اکنون فروش مستقیم محصولاتش در ایران را مد نظر قرار داده، نشانگر پیشرفت مذاکرات آمریکا و ایران است.»

شرکت بوئینگ و جنرال الکتریک نیز پس از دادن مجوز آمریکا برای فروش قطعات یدکی برای مقاصد ایمنی به ایران در فروردین امسال، اعلام کردند که برای فروش محصولات با ایران قرارداد بسته‌اند .

اپک‌‌‌‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌‌‌‌‏شود.

 

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی