Search
Asset 2

نتانیاهو: مکان نگهداری اورانیوم غنی‌سازی شده جمهوری اسلامی را با ایالات متحده به اشتراک گذاشته‌ایم

بنیامین نتانیاهو با اعلام اطلاع از مکان اورانیوم غنی‌شده جمهوری اسلامی، تصریح کرد که این اطلاعات را با ایالات متحده به اشتراک گذاشته است.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل. (ABIR SULTAN/POOL/AFP via Getty Images)

بنیامین نتانیاهو با اعلام اطلاع از مکان اورانیوم غنی‌شده جمهوری اسلامی، تصریح کرد که این اطلاعات را با ایالات متحده به اشتراک گذاشته است.

نخست‌وزیر اسرائیل روز یک‌شنبه ۲۸ سپتامبر (۶ مهر)، در مصاحبه با فاکس‌نیوز اعلام کرد: «اسرائیل از محل نگهداری ۴۵۰ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده بسیار بالا اطلاع دارد و این اطلاعات را با ایالات متحده به اشتراک گذاشته‌ است.»

نتانیاهو با اشاره به حملات جنگ ۱۲ روزه، گفت دستگاه‌های اطلاعاتی تل‌آویو از قبل آگاه بودند که ذخایر اورانیوم کاملاً از بین نخواهند رفت و بنابراین هدف اصلی عملیات، کاهش توان غنی‌سازی و جلوگیری از هر گونه تلاش برای نظامی‌سازی این ماده بود.

او در ادامه بازگردانده شدن تحریم‌های سازمان ملل را گامی سازنده ارزیابی و تأکید کرد که باید فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی بر تهران ادامه یابد تا برای همه روشن شود که جامعه بین‌المللی هرگونه تلاش جمهوری اسلامی برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای که را نخواهد پذیرفت.

اخبار بیشتر

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی