Search
Asset 2

ترکیه حملات خود علیه داعش را آغاز کرد

داعش دولت اسلامی ترکیه
تصوری از انفجار در شهر مرزی سوریه و ترکیه توسط گروه دولت اسلامی؛ اکتبر ۲۰۱۴ (Gokhan Sahin/Getty Images)
داعش دولت اسلامی ترکیه
تصوری از انفجار در شهر مرزی سوریه و ترکیه توسط گروه دولت اسلامی؛ اکتبر ۲۰۱۴ (Gokhan Sahin/Getty Images)

 

دفتر نخست‌وزیر ترکیه از آغاز حمله‌ی جنگنده‌های ترکیه علیه مواضع دولت اسلامی موسوم به داعش خبر داد.

بر اساس بیانیه‌ی منتشر شده، صبح روز جمعه ۲ مرداد، سه جنگنده‌ی اف ۱۶، از شهر دیاربکر در جنوب شرقی ترکیه، مواضع داعش در مرز سوریه را بمباران کردند.

این حملات در نزدیکی روستای حواز در مجاورت شهر کیلیس در تزکیه صورت گرفت و عملیات به یاد یکی از سربازان ترکیه که روز پیش از آن به دست نیروهای داعش کشته شد «یالچین» نامگذاری شد.

«احمد داوود اوغلو»، نخست وزیر ترکیه این عملیات را موفقیت آمیز دانست و گفت که عملیات امنیتی علیه داعش و نیروهای کرد ادامه خواهد داشت.

عملیات نظامی ترکیه علیه داعش در حالی صورت گرفت که رسانه‌های ترکیه و آمریکا گزارش کردند، ترکیه به آمریکا اجازه‌ی استفاده از پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه برای حمله به داعش را داده است.

ارتش آمریکا در جریان جنگ علیه عراق، در سال ۱۹۹۰ و خروج نیروهایش از عراق در سال ۲۰۰۳ از این پایگاه استفاده کرد. همچنین در آغاز جنگ افغانستان نیز در سال ۲۰۰۱ یکی از مراکز مهم عملیاتی به‌شمار می‌رفت.

نخست وزیر ترکیه همچنین از بازداشت نزدیک به ۳۰۰ نفر در سراسر ترکیه طی یک عملیات سراسری در شب گذشته خبر داد.

طی این عملیات که بیش از ۵۰۰۰ نیروی نظامی شرکت داشتند، بیش از ۱۴۰ خانه که احتمالا مخفیگاه‌های نیروهای داعش و کردهای افراطی بود، تجسس شد و طی آن ۲۹۷ نفر از جمله تعدادی از اعضای شاخه‌ی جوانان حزب کارگران کردستان و همچنین گروه چپ‌گرای موسوم به جبهه‌ی آزادی‌بخش مردمی ترکیه بازداشت شدند.

روز دوشنبه گذشته‌ی یک حمله‌ی انتحاری در ترکیه باعث مرگ دست‌کم ۳۲ نفر شد. از آن زمان دولت ترکیه اقدامات جدیدی را آغاز کرده است.

دولت ترکیه گروه دولت اسلامی را مسئول این انفجار دانست.

اپک‌‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی