Search
Asset 2

صاحبان اجساد در نمایشگاه اجساد در کانادا چه کسانی هستند؟

در چنین نمایشگاه‌‏هایی، اجساد واقعی انسان‌‏ها متعلق به چه کسانی است! (Christopher Furlang/Getty Images)
در چنین نمایشگاه‌‏هایی، اجساد واقعی انسان‌‏ها متعلق به چه کسانی است! (Christopher Furlang/Getty Images)
در چنین نمایشگاه‌‏هایی، اجساد واقعی انسان‌‏ها متعلق به چه کسانی است! (Christopher Furlang/Getty Images)


گروهی از مدافعان حقوق بشر خواستار شناسایی اجساد  پلاستینه‌ شده‌‏ای هستند که چندی پیش در نمایشگاه علوم آبشار نیاگارا به نمایش درآمدند.

هفته گذشته گروه حقوق بشری با نام «انتخاب انسانیت» ضمن تمرکز بر موارد نقض حقوق بشر مربوط به حزب کمونیست چین به منظور شناسایی و تعیین علت مرگ این اجساد نزد رئیس پزشکی قانونی تورنتو رفتند.

 پلاستینه ‌کردن اجساد روندی است که طی آن ترکیبی از مواد پلیمری جایگزین مایعات اجساد می‌شود تا بتوان آن‌‏ها را به نمایش درآورد.

بنا بر تحقیقات به عمل آمده توسط این گروه حقوق بشر، تعداد زیادی از این اجساد زندانیان عقیدتی در چین هستند که به طور غیر قانونی توسط حزب کمونیست چین به قتل رسیده‌‏اند.

«جول چیپکار»، سخنگوی این افراد گفت که بیشترین نگرانی ما این است که اجساد در معرض نمایش، اجساد مردان، زنان و کودکانی باشند که توسط پلیس چین به دلیل انجام تمرینات فالون دافا و یا (فالون گونگ) کشته شده‌‏اند.

فالون گونگ روش مراقبه کهن چینی است که از نظر سازمان عفو ​​بین‌‏الملل یک فعالیت‌‏ و جنبش معنوی شناخته شده است اما در پکن این روش غیر قانونی اعلام شد و تاکنون تمرین کنندگان این روش تحت آزار و اذیت حزب کمونیست چین قرار گرفته‌‏اند.

چیپکار در ادامه گفت که شواهد و دلایل متعددی نشان می‌‏دهد که اجساد پلیمری شده همان اجساد تمرین کنندگان معنوی فالون دافا در چین است که قبلاً زندانی شده بودند.

گفته می‌‏شود این مسائل زمانی آغاز شد که مسئولان حزب کمونیست متوجه شدند که می‌‏توانند از طریق تمرین‌کنندگان زندانی  به سود سرشاری دست یابند.

در این زمینه شرکت اطلاعات امور مالی چین که پاسخ‌گوی تبلیغات سوء حزب کمونیست چین می‌باشد، اعلام کرد که قادر به کنکاش در خصوص تاریخچه‌‏ی مربوط به پلاستینه‌‌کردن اجساد نیست.

 در وب‌سایت یکی از شرکت‌هایی برگزار کننده‌‏ی این نمایشگاه در امریکا نوشته شده است که «اجسادی که این نمایشگاه در معرض دید همگان می‌گذارد، اجسادی از شهروندان و یا ساکنین چین هستند که از اداره‌‏ی پلیس چین تحویل گرفته شدند. پلیس چین احتمالاً بدن‌‏ها را از زندان‌‏های چین دریافت کرده است. در ابتدا ممکن است که نتوانید تأیید کنید که انسان‌‏هایی که می‌‏بینید زندانیان چینی باشند.»

به گفته‌‏ی چیپکار مسئله‌‏ی مهم این است که بدن فرد بدون رضایت (خانواده) به کانادا فرستاده شده و یا حتی ممکن است جسد فردی باشد که در چین به قتل رسیده باشد.

فرانسه، هاوایی و برخی مناطق دیگر برگزاری چنین نمایشگاه‌‏هایی را با توجه به عدم اطمینان از پیشینه‌‏ی این اجساد ممنوع اعلام کرده‌‏اند.

اپک تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی