نودمین دوره وزنهبرداری قهرمانی جهان در فورده نروژ با قهرمانی تیم ملی ایران در بخش تیمی و کسب ۳۸۸ امتیاز به پایان رسید.
به گزارش رسانههای داخلی، تیم ایران با ترکیبی از عبدالله بیرانوند (۷۹ کیلوگرم)، ایلیا صالحیپور (۸۸ کیلوگرم)، علی عالیپور و علیرضا معینی (۹۴ کیلوگرم)، علیرضا نصیری و ابوالفضل زارع (۱۱۰ کیلوگرم) و علی داودی و آیت شریفی (فوقسنگین) در این مسابقات حاضر شد.
در رقابتهای فردی، علیرضا معینی مدال طلای یکضرب و مجموع نقره، علی عالیپور مدال نقره یکضرب و علیرضا نصیری دو مدال نقره در دوضرب و مجموع را کسب کردند. علی داودی نیز موفق به دریافت مدال برنز یکضرب شد و آیت شریفی نیز از ادامه رقابتها به دلیل مصدومیت، انصراف داد.
در پایان این دوره، تیمهای کره شمالی و آمریکا به ترتیب دوم و سوم شدند و وزنهبرداری ایران پس از هشت سال بار دیگر در صدر جهان ایستاد.

















