Search
Asset 2

تکنولوژی‌‏‌‏های هوشمند خدمات پزشکی را آسان می‌‏کنند

(Screenshot via Medwand)
(Screenshot via Medwand)
(Screenshot via Medwand)

 

این روزها شرکت‌‏های تولیدکننده‌‏ی سیستم‌‏های هوشمند، در زمینه‌‏ی علوم پزشکی هم محصولات فراوانی تولید کرده و خدمات قابل توجهی به جامعه‌‏ی پزشکی عرضه کرده اند.

بسیاری از این تولیدات شامل محصولاتی هستند که به پزشکان امکان می‌‏دهد از راه دور وضعیت بیماران را بررسی کنند و این توانایی ضمن این که مشکل فاصله‌‏ی جغرافیایی میان پزشک و بیمار را حل می‌‏کند، از نظر اتلاف زمان و هزینه‌‏های گزاف هم بسیار مقرون به صرفه است.

یکی از این تکنولوژی‌‏ها، دستگاهی‌‏ به نام «مِد وَند»، (MedWand)  است. بیمار بوسیله‌‏ی این دستگاه اطلاعات مربوط به دمای بدن، صدای قلب، میزان اکسیژن در خون و … را اندازه‌‏گیری کرده و سپس با متصل کردن آن به تلفن همراه هوشمند و یا کامپیوتر این اطلاعات را برای پزشک معالج ارسال کند.

این فن‌‏آوری که تولید آن در سال ۲۰۱۴ آغاز شده، محصول مشترک شرکت پزشکی مدلاین و شرکت طراحی صنعتی سایفر ساینتیفیک است و میزان فروش آن تا سال ۲۰۱۶ در حدود۳۰ میلیارد دلار برآورد می‌‏شود.

«مسیو هلث»  (Massive Health)، نام محصول دیگری‌‏ست که برای کمک به بیماران دیابتی طراحی شده است. شرکت سازنده‌‏ی این فن‌‏آوری دستبند و اپلیکشنی را به بیماران دیابتی ارائه کرده که این دسته از بیماران می‌‏توانند به راحتی میزان قند خون، فشار خون و دیگر علایم حیاتی خود را بسنجند.

درصورتی‌‏که هریک از این علائم در وضعیت هشدار باشد، اپلیکیشن به‌‏طور خودکار پزشک و بیمار را از خطر مطلع می‌‏سازد.

شرکت «مسیو هلث» در سال ۲۰۱۱ در سانفرانسیسکو تأسیس شده و علاوه بر تولید این محصول تلاش می‌‏کند به بیماران در انتخاب و تهیه‌‏ی غذاهای سالم راهنمایی‌‏های مناسب ارائه‌‏ دهد.

شرکت دیگری هم که «ادهیر تک» (Adhere Tech) نام دارد که اقدام به طراحی نوعی قوطی دارو کرده که با اتصال به اینترنت و بلوتوث، قادر است اطلاعاتی همچون زمان مصرف دارو، میزان مصرف آن و خطر استفاده بی‌رویه از آن را به اطلاع بیمار برساند و در ضمن هنگامی که دارو رو به اتمام است پزشک معالج را مطلع سازد.

ارائه‌‏ی هرچه بیشتر این تکنولوژی‌‏های هوشمند می‌‏تواند تحولی شگرف در علم پزشکی و خدمات سلامتی پدید آورده و به میزان قبل توجهی هزینه‌‏های مربوط به بهداشت و درمان را تقلیل دهد.

 

اپک‌‌‌‌‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌‌‌‌‌‏شود.

 

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی