Search
Asset 2

در آستانه سفر نخست وزیر کانادا به چین پیروان فالون گونگ تقاضای کمک کردند

میشل ژنگ بنری را برای توقف برداشت اعضای بدن تمرین کنندگان فالون دافا در چین نگه داشته است. خواهر ژنگ که تمرین کننده فالون دافا است، در سال ۲۰۰۲ ناپدید شد. شوهر وی نیز در زندان درگذشت و بدنش را بدون نشان دادن به اعضای خانواده‌‏اش سوزاندند؛ که این نشان از برداشت اعضای بدن وی دارد. (Matthew Little/Epoch Times)
میشل ژنگ بنری را برای توقف برداشت اعضای بدن تمرین کنندگان فالون دافا در چین نگه داشته است. خواهر ژنگ که تمرین کننده فالون دافا است، در سال ۲۰۰۲ ناپدید شد. شوهر وی نیز در زندان درگذشت و بدنش را بدون نشان دادن به اعضای خانواده‌‏اش سوزاندند؛ که این نشان از برداشت اعضای بدن وی دارد. (Matthew Little/Epoch Times)

سفر جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا به چین که در روز ۳۰ اوت برگزار می‌شود، برای اعضای خانواده افرادی که در چین به جرم توزیع بروشور به زندان افتاده‌اند، بارقه امیدی بوجود آورده است.

«هونگ‌‏یَن لو»، از اتاوا طی کنفرانس‌های مطبوعاتی و ارائه شکایت از ناپدید شدن مادرش در روز ۳ ژوئن، زمانی که نیروهای امنیتی چین در شهر شی‌جیاجوانگ، او را بازداشت کردند، خبر داده است.

جرم «چن» مادر هونگ‌‏ین، ملاقات با سایر تمرین کنندگان فالون گونگ است. فالون گونگ یا فالون دافا یک تمرین معنوی و مدیتیشن است که به پیروان خود تزکیه بر اساس حقیقت، نیکخواهی و بردباری را می‌آموزد.

چن پیش از این نیز در سال ۲۰۰۳ توسط پلیس دستگیر و به جرم توزیع بروشورهایی در مورد فالون گونگ سه ماه در حبس بود و همسرش مجبور به پرداخت جریمه برای آزادی وی شد.

«هونگ‌‌‏یَن لو»، از اتاوا طی کنفرانس‌های مطبوعاتی و ارائه شکایت از ناپدید شدن مادرش در روز ۳ ژوئن، زمانی که نیروهای امنیتی چین در شهر شی‌جیاجوانگ، او را بازداشت کردند، خبر داده است. جرم «چن» مادر هونگ‌‌‏ین، ملاقات با سایر تمرین کنندگان فالون گونگ است. فالون گونگ یا فالون دافا یک تمرین معنوی و مدیتیشن است که به پیروان خود تزکیه بر اساس حقیقت، نیکخواهی و بردباری را می‌آموزد. (Pam McLennan/Epoch Times)
«هونگ‌‌‏یَن لو»، از اتاوا طی کنفرانس‌های مطبوعاتی و ارائه شکایت از ناپدید شدن مادرش در روز ۳ ژوئن، زمانی که نیروهای امنیتی چین در شهر شی‌جیاجوانگ، او را بازداشت کردند، خبر داده است. جرم «چن» مادر هونگ‌‌‏ین، ملاقات با سایر تمرین کنندگان فالون گونگ است. فالون گونگ یا فالون دافا یک تمرین معنوی و مدیتیشن است که به پیروان خود تزکیه بر اساس حقیقت، نیکخواهی و بردباری را می‌آموزد. (Pam McLennan/Epoch Times)

لو طی نامه‌ای به وزارت خارجه کانادا نوشت: «پدرم حدود ۶۰۰۰ دلار رشوه به پلیس داد و همچنین چندین نیروی پلیس را به رستوران‌های لوکس برد.»

لو امیدوار است ترودو هنگام دیدار از چین، در خصوص مادرش با مقامات چین صحبت کند. «امیدوارم  که وی این موضوع را مطرح کند و از رهبری چین بخواهد مادرم را آزاد کند، زیرا او هیچ گناهی مرتکب نشده است.»

وی همچنین با اشاره به آزار و شکنجه فالون‌گونگ که از سال ۱۹۹۹ توسط رژیم چین آغاز شده، خواست که نخست وزیر کانادا خواستار پایان دادن به این آزار و شکنجه شود.

داستان زندگی چن مانند بسیاری از پیروان روش معنوی فالون گونگ است. وی از چند نوع بیماری مزمن از جمله هپاتیت B رنج می‌برد، ولی از طریق تمرین فالون گونگ به طور معجزه آسایی شفا پیدا کرد.

پلیس پس از بازداشت اخیر چن، دستگیری وی را انکار کرد، ولی برخی از دستگیرشدگان که همراه با چن دستگیر شده بودند، لو را از سرنوشت مادرش مطلع کردند.

لو نوشت: «در اولین روز بازداشت وی در ایستگاه پلیس دانگ گویان شی‌جیاجوانگ، او را به یک صندلی ساخته شده با میله‌های  فلزی بسته و شکنجه کردند. این باعث شد که سلامتی‌اش را از دست بدهد، راه رفتن و ایستادن برایش سخت شده و بسیار ضعیف شده است. همچنین وی مجبور به تحمل جلسات شستشوی مغزی است.»

در ۱۵ ژوئیه، بسیاری از تمرین کنندگانی که همراه چن دستگیر شده‌بودند، آزاد شدند و کانال ارتباطی لو برای دریافت اطلاعات از مادرش قطع شد. بستگان وی در چین قادر به گرفتن خبر از وی نیستند و به آنها گفته شده که نمی‌توانند وکیل بگیرند.

لو می‌گوید که ما نمی‌توانیم تصور کنیم که چه اتفاقی برای مادرم افتاده یا ممکن است افتاده باشد.

مقامات چین از تایید اینکه چن را در اختیار دارند، سرباز زدند. لو احتمال می‌دهد، مادرش به خاطر جلوگیری از ایجاد مشکل برای خانواده‌اش از ارائه هویت خود به پلیس سرباز زده است. این کار یکی از سیاست‌های حزب کمونیست چین برای آزار و شکنجه تمرین کنندگان است.

 تحت همین سیاست‌ها و تهدیدات مداوم رژیم چین پدر لو مجبور به طلاق مادرش شد.

لو گفت که او بیش از این نمی‌توانست فشار آزار و شکنجه را تحمل کند.

این کار بخشی از یک کمپین آرام برای از بین بردن فالون‌گونگ توسط حزب کمونیست چین است. این اقدامات میراث «جیانگ زمین»، رهبر پیشین حزب کمونیست چین است که با وجود گذشت بیش از یک دهه از کنار رفتن او از قدرت، توسط وفادارانش که در قدرت هستند، بکار گرفته می‌‏شود.

شی ‌جین‌پبنگ رهبر کنونی چین، در طول اجرای برنامه‌های مبارزه با فساد، به طور خستگی ناپذیری سعی در حذف متحدان جیانگ دارد.

در سال ۲۰۱۵ شی به شهروندان چینی اجازه داد تا علیه مقامات سابق حزب کمونیست اقامه دعوی کنند.

تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار شکایت کیفری علیه جیانگ واصل شده است. لو نیز سال گذشته شکایت خود را ارائه کرد.

خطر برداشت اعضای بدن

لو و سایر افراد مانند او شاهد بودند که تمرین کنندگان فالون گونگ منبع اصلی برداشت اعضای بدن در صنعت پر سود پیوند اعضا هستند.

لو می‌گوید: «بزرگترین نگرانی من این‌ است که مادرم قربانی تجارت پیوند غیر قانونی عضو شده‌است.

«میشل ژانگ» نیز که خواهرش «یانهی»، از سال ۲۰۰۲ در زندان‌های حزب ناپدید شده، همین ترس را دارد.

ژانگ گفت: « نمی‌دانم خواهرم کجاست و چه بلایی سرش آمده، ولی فکر می‌کنم، اگر زنده بود، تا کنون راهی برای ارتباط با ما پیدا می‌کرد.»

۱۲ کانادایی شامل پنج مادر(یک مادر همسر)، دو پدر (یک پدر همسر)، دو دختر و یک خواهر و یک برادر همسر و یک پسر عمو، که اعضای خانواده‌شان که حداکثر ۱۳ سال در زندان‌های رژیم چین بسر می‌برند قدم پیش گذاشته‌‏اند.

هیچ‌یک از این افراد در بند جرمی مرتکب نشده‌اند، ولی حزب کمونیست چین به طور آشکارا مخصوصاً تمرین‌ کنندگان فالون گونگ را مورد آزار و شکنجه قرار می‌دهد.

«یین‌گوا چن»، دختر«جین‌لینگ هوانگ» از شهروندان  کلگری است. یین‌گوا در ۱۲ مارس ۲۰۱۴ زمانی که به همراه پسر عمویش «شیائویی بیان» در اعتراض به دستگیری پدر بیان، تمرین کننده فالون گونگ شرکت کرده بود، دستگیر شد. وی در ۱۰ آوریل ۲۰۱۵ به چهار سال زندان محکوم شد.

سایت مینگهویی، به نقل از یک منبع اطلاعاتی تمرین کنندگان در چین نوشت که، پس از این‌که یین‌گوا دست به اعتصاب غذا زد، نگهبانان به اجبار به او غذا خوراندند و وی را مورد آزار و شکنجه قرار دادند. این سومین بار بود که وی به خاطر عقایدش زندانی شده بود.

«شیائوبو لی»، پدر «پل لی»، شهروند کانادایی، به دلیل توزیع بروشور در خصوص آزار و شکنجه به هشت سال زندان محکوم شده بود. وی به تازگی از محکومیت هشت ساله آزاد شده است.

امید برای آزادی اعضای خانواده

بیشترین امید هونگ‌‏ین لو، میشل ژانگ، جین‌لینگ هوانگ، پل لی و سایرین این ‌است که ترودو از کانال‌های دیپلماتیک برای آزادی اعضای خانواده‌شان استفاده کند.

آن‌ها می‌دانند که مقامات کانادا قبلاً نیز این کار را انجام داده‌اند و همچنین می‌دانند که دولت کانادا به طور معمول در مورد حقوق بشر در چین صحبت می‌کند.

کانادا اولین کشوری بود که در سال ۲۰۱۵ مساله برداشت اجباری اعضای بدن تمرین کنندگان فالون گونگ را در سازمان ملل متحد مطرح کرد.

کشورهای دیگر نیز در این خصوص صحبت کرده‌اند. اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۳ قطعنامه‌ای مبنی بر توقف فوری برداشت اعضای بدن از زندانیان سیاسی چین را صادر کرد. در سال ۲۰۱۶ نیز مجلس نمایندگان آمریکا قطع‌نامه‌ای تصویب کرد که طی آن برداشت اعضای بدن زندایان عقیدتی با مجوز دولت چین را محکوم کرد. کمیته فرعی حقوق بشر مجلس کانادا نیز این عمل را محکوم و خواستار توقف فوری آن شد.

برخی کشورها از جمله تایوان و اسپانیا دریافت پیوند عضو از چین را برای شهروندان خود ممنوع کرده‌اند.

«آستین ژان»، سخنگوی امور جهانی، می‌گوید که کانادا به درخواست خود از چین برای احترام به حقوق بشر ادامه خواهد داد.

وی طی ایمیلی به اپک تایمز گفت: «کانادا علناً نگران ارعاب، سرکوب و شکنجه تمرین کنندگان فالون‌گونگ و سایر گروه‌های مذهبی است. »

ژان در ادامه گفت: «کانادا به چین پیشنهاد داده که به توصیه سال ۲۰۰۸ کمیته ضد شکنجه سازمان ملل متحد برای تحقیق مستقل در خصوص ادعای تمرین کنندگان فالون گونگ مبنی بر شکنجه و پیوند اعضاء فورا عمل کند.»

سفر جاستین ترودو به چین

سفر ترودو در حالی انجام می‌شود، که اخیراً گزارش جدیدی از جزئیات صنعت پیوند اعضا در چین منتشر شده است.  این گزارش بیانگر پیوند اعضا از ۶۰ هزار عضو به ۱۰۰ هزار عضو در سال است. بیشتر بخوانید

این گزارش بروز رسانی گزارش سال ۲۰۰۶، «دیوید کیلگور»، نماینده سابق مجلس و وزیر امور خارجه کانادا و «دیوید ماتاس»، وکیل بین‌المللی حقوق بشر با عنوان «محصول خونین» است.

 «اتان گاتمن»، روزنامه نگار و نویسنده کتاب «کشتار»، نیز در بروز رسانی این گزارش که ۲۲ ژوئن منتشر شد، همکاری کرده است. این گزارش نشان می دهد که پیوند اعضا در چین ۱۰ برابر بیشتر از ادعای جزب کمونیست چین مبنی بر ۱۰ هزار تعداد پیوند عضو در سال است.

رژیم چین ادعا  می‌کند که تنها اعضای بدن جنایتکاران محکوم به اعدام را برمی دارد.

اما در گزارش پیشین و اخیر این محققان سود قابل توجهی که طریق کشتار تعداد قابل توجهی ازتمرین کنندگان فالون‌گونگ در بند مورد بررسی قرار گرفته است.

کیلگور پس از انتشار این گزارش گفت: «شواهد زیادی از سیستم‌های پیوند عضو تحت کنترل دولت چین از طریق سیاست‌های ملی و سرمایه‌گذاری و دخالت هر دو سیستم نظامی و سیستم سلامت شهروندان چین در این موضوع موجود است.»

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی